2016. július 24., vasárnap

Öreghegyi alkotótábor

Immár negyedik alkalommal vettem részt a KKK Öreghegyi alkotótáborában. Ez az Öreghegy Balaton udvari felett, de még Vászoly előtt van, gyönyörű a kilátás a Balatonra, a Tihany-félszigetre. Ám, én nem vagyok tájképfestő, főleg nem plein-air festő.
Mivel ott nincs lehetőség nyomtatásra, ezért festeni szoktam. Eddig mindig olyan témájú képeket festettem ott, amelyeknek nem sok köze volt a helyszínhez (Cesky-Klumlov, Bilbao, El Camino), de most keresgéltem az előző három alkalommal készült fotóim között olyanokat, amelyeket szívesen megfestenék. Ezeket a fotókat kinyomtattam és magammal vittem és színesre (kékre és zöldre) lealapoztam a felületeket.
Vittem egy nagy felfeszített vásznat, erre a balatoni víztükör került néhány vitorlással akrillal.











Két kasírozott vászonra a jellegzetes szőlősorok, pincék, házak közül választottam motívumot.











Ezek elég idegenek tőlem, nem szoktam egyáltalán ilyen jellegű témákat festeni.
Bemelegítésként tusrajzokat készítettem a fotókról.














Akvarellpapírra ez egyik képen szereplő ház kéményét festettem meg. Na, ez már inkább én voltam!











Elvittem magammal egy olyan, még 5 évvel ezelőtt elkezdett képet, ami egy provence-i ház homlokzatát ábrázolja. Ezt a témát rézkarcban is elkészítettem akkor, ez elég jól sikerült, de festménnyel nem boldogultam. Most festőkést használva végre sikerült befejeznem. Ilyen volt - ilyen lett.













Mivel volt még időm, de már több nagy képbe nem volt kedvem belefogni, újabb tusrajzolat készítettem. Ezek közül a borostyános a kedvencem.












Elvittem magammal néhány kisebb rézkarcpapírt, amire már készítettem egy-egy hátteret, de ezek nem tetszettek és tudtam, hogy rézkarchoz nem fogom már felhasználni őket. Szintén elvittem, néhány lepréselt orchidea virágot és ezekkel monotípiákat készítettem, méghozzá most temperával, amelyeket nedves papírra nyomtattam le, ugyanúgy, mint a rézkarcnál. Simán kézzel átdörzsölve sikerül ezeket lenyomtatnom, prés nélkül is.











Most is készítettem persze fotókat, például egyik reggel kimentem arra a helyre, ahonnan a legszebb a kilátás. Sajnos már nem olyan, mint pár éve volt, mert akik megvették a telket körbekerítették és a kerítés mindig belóg a képbe.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése