2013. november 29., péntek

Gyermekek a gyermekekért gála - Katona József Színház









Körülbelül két hete megkeresett Trungel Ilona, hogy a Gyermekek a gyermekekért gála tombola ajándékaként örömmel vennék, ha felajánlanám az egyik munkámat. Végül a Liszt rézkarc-sorozatom egyik darabját ajánlottam fel. Mikor átadtam a képet, Ilona felajánlott két tiszteletjegyet a gálára. November 25-én hétfőn volt a gála a Katona József Színházban, és Petra lányommal együtt mentünk el rá. Petra bolyais korában részt vett többször is az akkori gálákon fellépőként, de én sohasem mentem el megnézni. Csak azt tudtam, hogy ilyenkor egész nap próbálnak és késő estig eltart az előadás. Nem tudtam azt sem, hogy 20 éve indult ez az akció, hogy gyerekek adjanak műsort és így támogassák azokat a kecskeméti gyerekeket, akik rászorulnak.
Mikor, valamivel 5 óra előtt elfoglaltuk a helyünket a bal 8-as páholyban és megnéztem a programfüzetet, elcsodálkoztam, hogy nincsenek bolyaisok a fellépők között. Aztán mégis volt három volt diákom, csak nem bolyais színben indultak. Szőke-Tóth Anna az M. Bodon Pál Zeneiskola Rézfúvós tanszakának tagjaként szerepelt. Péteri Lili, aki verset mondott és a gordonkájával játszott, katonásnak volt feltüntetve. Nagy Zoli a Vadhajtás Citerazenekarral lépett színpadra.








Még a műsor előtt köszöntötték Varga Laci bácsit (nekem már csak az marad, a lányával gimnáziumi osztálytársak voltunk), illetve azokat, aki segítették a gála létrejöttét. Levetítettek egy Kriskó János által összeállított filmet a régebbi gálák szereplőiről, ott volt köztük a volt bolyais Tarjányi Tamás, akit én nagyon szerettem. A szünetben megnéztük a büfében az aktuális kiállítást (Forster Jakab építész Kecskemétről készült festményei a felejthető kategóriába tartoznak), a tombolának felajánlott műveket és vettünk néhány tombolát. Rajtam kívül Angelo Minuti, Takács István, Walter Gábor, Takács Jolán Anna, valamint a Fix Fogsor Rendelő (ők egy szőrnyű giccses festményt!) ajánlott fel egy-egy művet.















A műsor alatt megpróbáltam jó fotókat készíteni, talán sikerült is Lilláról egy-két jó fotót készítenem, de a Fénylabda csoport volt a leghálásabb téma fotós szemmel. Két mostani kadás tanítványomat is felismertem egy-egy táncos előadásban, de az egyik előadást nem tartottam idevalónak. A Fallaway Táncegyesület műsora inkább egy éjszakai mutatóba illett volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése