2013. december 1., vasárnap

Tendenciák - Kulturális és Konferencia Központ

Az elmúlt hét minden napjára esett egy-egy program, legalábbis így hittem. Kedden a Kandóban volt fogadó óra, itt lényegesen több szülő keresett fel, mint a múlt heti kadás fogadó órán.
Szerdán feleslegesen mentem el a Kodály Intézetbe egy kiállításmegnyitóra, mert egy héttel később lesz, elnéztem a dátumot!
Csütörtökön a Kulturális és Konferencia Központban nyílt meg a Kecskeméti Képzőművészek Közösségének 25 éves jubileumi tárlata Tendenciák címmel. Fent az emeleti kiállítóteremben kb. 65 művész munkáiból állt ez a válogatás. Jó, hogy most olyanok is jelen voltak, aki eddig ezekről a közös kiállításokról távol maradtak. Ez a közösség egy csöppet sem egységes, ezt eddig is tudtuk, de nem baj ez, jó ez a sokszínűség. Az kevésbé tetszett, hogy voltak, akik régi (jó pár évvel ezelőtti!) munkákat állítottak ki.


P. Szabó Ernő nyitotta meg a tárlatot és ő is hasonlókat mondott. Dicsérte az erős grafikai anyagot. Mák Kornéltól pedig Balanyi Károly a KKK vezetője egy díszoklevelet vehetett át a közösség nevében, amelyben a Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata köszöntötte a KKK-t.










Én a Camino rézkarc-sorozatom eddig elkészült darabjaiból adtam be, ebből 6 kis rézkarc szerepel most itt.
Jó anyag, sok alkotó, sok érdeklődő, igazán ünnepi hangulat, de sokan nem értettük és hiányoltuk is, hogy ezen a jubileumi kiállításmegnyitón miért nem tudunk egyet koccintani egymással. Ekkora a szegénység? Biztos vagyok benne, hogy a 65 kiállító művész szívesen összedobott volna fejenként pár száz forintot ennek érdekében, ha szólt volna valaki.
Megjelent viszont egy katalógus, amely a kiállított munkákon kívül összefoglalta az elmúlt 5 év KKK-s eseményeit. Sajnos, én alig ismertem rá a saját munkámra, annyira rosszak voltak a színek. Összehasonlításként itt a beszkennelt változat a Romokban - Camino 11. című rézkarcomról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése