2013. november 14., csütörtök

2013. november 11. - Katona József Emlékház

Hétfőn később kezdek a Kadában, így el tudtam menni 10 órára a Katona József Emlékházba, ahol a "Szeretem a színházat" című pályázat eredményhirdetése és Farkas L. Zsuzsa kiállításának megnyitója volt. Mikor megláttam a meghívót, kicsit berzenkedtem, hogy miért hétfő délelőtt van egy ilyen program, aztán rájöttem, hogy épp hétfőn el is tudok menni, bár nem tudtam végig maradni, csak egy órát. A Katona József szobor koszorúzását  már a Kada 3. emeleti terméből láttam, akkor már órám volt.
A debreceni, balatonfüredi és kecskeméti középiskolások számára írtak ki esszé és képzőművészeti pályázatot, amelynek témája Katona József Bánk bánja volt. A képzőművészeti díjazott pályamunkák mindegyike a Kandó művészeti tagozatának diákjaié volt. Ők zömében Damó István tanítványai és ketten az osztályomba járnak: Erdős Edina Regina és Bezzeg Lilla. Ott a helyszínen csak egy mappában voltak a pályamunkák (ebbe én belelapoztam), de azóta már talán ki van állítva a Katona József Könyvtár helytörténeti gyűjteményében. Elég nehéz aktivizálni a diákokat egy-egy pályázatra, versenyre, erről István is panaszkodott egy kicsit. István beemelte a kötelező iskolai feladatok közé ezt a feladatot és így legalább születtek pályamunkák.
















A Kortárs Költészet - Kortárs Grafika Biennálé egyik díjazottja volt Farkas L. Zsuzsa, akinek a díjkiosztó után nyílt meg a kiállítása. Egy egész kis terem ez a kiállítóterem, de jobb a világítása, mint a Cifrapalota pávás termének. Zsuzsa munkái között voltak egészen nagy méretűek és kisebbek is. Érdekes volt a technikája is ezeknek a műveknek, a kövekről készült lenyomatokat kiegészítette, továbbrajzolta Zsuzsa.

Délután, iskola után még bevittem a Kulturális és Konferencia Központba néhány képet a Tendenciák című KKK-s (Kecskeméti Képzőművészek Közössége) kiállításra, amely majd november 28-án nyílik. A legújabb caminos rézkarcokat adtam be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése