2013. április 1., hétfő

Prága - megérkezés

Pétert az 50. születésnapjára leptem meg azzal, hogy a tavaszi szünetre lefoglaltam 3 éjszakára Prágában egy szállást, azaz 4 napot kettesben tölthettünk, bár ehhez neki kell több, mint 600 km-t levezetnie. Talán 1994-ben voltunk utoljára kettesben több napra kirándulni, tehát már elég régen. Úgy fél 10 körül indultunk délelőtt itthonról, ahol ronda téli, havas idő volt. Prágába délután 3/4 5 körül érkeztünk meg az Abri Hotelbe, ahol le lehetett parkolni, és miután kipakoltunk és szusszantunk egyet besétáltunk a Vencel téren keresztül  Óvárosi városháza terére. A Szent Ludmilla-templom neogótikus épülete uralja azt a teret, amely mellett minden nap elmentünk.

A következő nevezetesség a Nemzeti Múzeum épülte (most restaurálás miatt zárva), amely kelet felől zárja le a Vencel teret. A Lőportorony és a Reprezentációs palota érintése után érkeztunk meg a Tyn-templomhoz és a városházhoz, oldalán az Orlojjal. Aztán egy sör után elsétáltunk még a zsidónegyed felé, hogy megnézzük, mikor nyitnak másnap, de a sötétben nem láttuk a kiírást. A folyópart felé is elmentünk még, így esti kivilágításban is láthattuk a várat és a Károly-hidat. Egy szép kis 3 órás séta volt mindez, mire visszaértünk a szállóba.