2013. március 24., vasárnap

Mária út - László Dániel festőművész kiállítása a Bozsó Gyűjteményben











A cifrapalotás megnyitóról rohantam át péntek délután a Bozsó Gyűjteménybe, ahol László Dániel Mária út című kiállítását Dr. Bábel Balázs kecskemét-kalocsai érsek nyitott meg. László Dániel nevére én akkor figyerltem fel, amikor eldöntöttem, hogy elmegyek majd a Caminora és olvastam róla, hogy ő is megjárta, sőt meg is festette. Negyven nap alap tette meg az utat és ebből utólag 40 kép született. Egy-két hónapja egy kiállításmegnyitón egy pár szót is tudtam beszélni vele, akkor is itt volt éppen Kecskeméten a művésztelepen. A spanyolországi út után elment gyalog Csíksomlyóra és egy másik alkalommal Mariazellbe, azaz a Mária úton zarándokolt. Ebből is született 40+20 festmény, ezek láthatók most itt Kecskeméten. Egészen misztikus a Bozsó Gyűjtemény  új kiállítóterme, mert a sötétben csak a képek vannak megvilágítva, amelyeken többször egy-egy barokk oltár ragyogott fel. És nemcsak az oltárok és templomok voltak barokkosak, hanem a festésmód is ezt a stílust idézte. A "sötét" teremben a templomok belső térét ábrázolóak kerültek, míg az udvari, természetes fénnyel megvilágított teremben a szabadban, a tájban készült képek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése