2012. október 31., szerda

Vizitáció a Kecskemétfilm Kft-ben





Mikulás Ferenc a Kecskemétfilm Kft., azaz a kecskeméti rajzfilmstúdió vezetője kiküldött egy rakás meghívót, minden általános és középiskolába, a rajztanár vagy médiatanár számára, hogy bemutassa számunkra a stúdió munkáit, amelyeket tudnának alkalmazni a tanításban. Feri azért tette ezt, mert a 40 év alatt mióta a stúdió létezik, úgy érzi, a helyi iskolákkal nem sikerült közelebbi kapcsolatba kerülniük. Míg az ország különböző helyeiről évente 80-100 diákcsoport érkezik, Kecskemétről mindössze 3-4. Régebben, míg volt fakutációs (érettségi előkészítős) csoportom és is vittem látogatóba diákokat, de azóta nem. A heti 1 órában elég körülményes lenne ide kihozni a tanulókat, a délutáni programokra meg szinte lasszóval kell fogni a diákokat. Hétfő délután kb. tízen voltunk ott a vetítőben, de keddre is meghirdette Feri ezt a programot. Gondolom hasonló létszámmal vettek részt azon is, amit egy kicsit kevésnek tartott Feri, pedig ez nem is rossz arány, ahhoz képest hogy a kollégák mennyire leterheltek, esetleg fáradtak, és még őszi szünet is van (bár az időjárás szerint téli is lehetne, reggel havazott).




Most átvették a filmjeik forgalmazását, és igyekeznek ezeket terjeszteni. Például teszik fel sorban a Magyar népmeséket a YouTube-ra, ahonnan a megtekintések arányában a reklámokból kapnak egy kis pénzt. Kértem, hogy küldjön egy árjegyzékes listát, hogy ebből választhassunk, illetve ezek alapján rendelhessünk igazgatói jóváhagyással. Nagyon ajánlotta például a Mondák a magyar történelemből sorozatot, amelyet a Képes Krónika alapján készítettek, vagy a Neuberger Gizi által rendezett M.S.mesteres filmet (ezt én le szoktam vetíteni a kandós osztályaimban - Gizitől kaptam egy példányt belőle). A másik film, amit minden 9-dikes osztályban év vége felé levetítek, az a Kells titka. Nagyon szeretem és a diákok is. A bolyais 10-dikesekkel van egy mozgás, mozgásábrázolásos témám, ott szoktam beszélni az animációról, és akkor választható a megoldások között az animáció is. Most készül 3D-s technikával a Lázár Ervin Négyszögletű kerek erdő című meséje, de ebből nem láttunk most részletet, helyette Tóth-Pócs Judit és Tóth-Pócs Roland Bíborcsigáját vetítették le. Beszélt még Feri a jövő évi KAFF-ról, amely június 19-23. között lesz. Nekem a KAFF mindig nagyon rossz időben van, ez az érettségi időszak, legfeljebb az esti vetítésekre tudok elmenni, ha még van energiám egy egésznapos vizsgáztatás után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése