2017. február 23., csütörtök

TEKA - Michelangelo szobormásolatok

Szerdán a 10. szobrász szakelmélet órán a Tudomány és Technika Házába mentem a diákokkal, hogy a Michelangelo gipsz szobormásolatokat megnézzük és rajzoljunk, de borzasztóan hideg volt és a diákok nem nagyon akartak rajzolni. Aztán másnap az egész osztállyal ismét elmentünk a művészetek órán, akkor is adtam egy kis rajzos feladatot.
A hidegen kívül meglepett, hogy két darab is le volt törve a vatikáni Piétából. Jézus és Mária bal hüvelykujját is letörték! Ezek a szobrok a Szépművészeti Múzeum tulajdonában vannak, amennyire én tudom, és elég nagy attrakció, mert olyan közelről és nézőpontokból lehet a szobrokat szemügyre venni, amire az eredeti helyszíneken semmi esély. Kicsit nagyobb reklámmal és odafigyeléssel, akár bevételeket is hozhatna a városnak!















Én minden diákomnak megmutatom és mondom, hogy ezek itt vannak és nem véletlen az sem, hogy fel is dolgoztam a Piétát felülnézetben, ahonnan szintén tökéletes kompozíciót mutat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése