2015. augusztus 27., csütörtök

Nagy találkozás: Lechner Ödön, Lajta Béla és a Zsolnay-gyár

Csütörtökön délelőtt még munkaközösségi megbeszéléseim voltak (osztályfőnöki és humán), majd 11 órára az Újkollégium elé mentem, mert Merényi Gyurival, a budapesti kollégával ezt beszéltem meg. Gyuri a délutáni konferenciára jött Kecskemétre és szerette volna a program előtt megnézni az Újkollégium épületét belülről is. Kérte, hogy segítsek neki ebben. Felhívtam az igazgatónőt, aki azt mondta, hogy ha én körbevezetem a vendégeket, akkor mehetünk, de nem tud melléjük kísérőt adni, én meg úgyis ismerem elég jól az épületet. Valóban ismerem, hiszen egykor még a Kodály Iskola itt volt és én itt tanítottam a gyerekeim születése előtt.


A sarki lépcsőházban mentünk fel az emeletekre, majd az egykori rajzterembe is, a díszterembe, az egyház közösségi hivatal felé, és a könyvtárban fejeztük be, de nekem is volt újdonság. A 2. emeletek ki tudtunk menni a teraszra, egészen közelről lehetett látni a Cifrapalota díszeit. A könyvtárban is nagyon kedvesek voltak, sok szép könyvet megmutattak, Gyuri nagyon boldog volt. Ja, azt elfelejtettem, hogy még jött vele 3 másik érdeklődő. Ők is sokat fotóztak.



















Aztán átmentünk a Cifrapalotába, de én akkor Gyergyádesz Lacira bíztam őket én meg hazamentem ebédelni.
Kettőre visszamentem, akkor kezdődött a Zsinagógában, azaz a Tudomány és Technika Házában a Nagy találkozás: Lechner Ödön, Lajta Béla és a Zsolnay-gyár című konferencia és négykor pedig a kiállítás nyílt meg. A konferencián az első előadó Dömötör Gábor, aki Lechner és követői Szabadkán címmel, majd Sümegi György, aki Lechner Ödön és a kecskeméti szecesszió címmel tartott előadást. Csenkey Éva A Zsolnay-épületkerámia kutatás feladatai címmel inkább egy felhívást intézett a hallgatósághoz. Millisits Máté, aki a kiállítást rendezte, a marosvásárhelyi előadó anyagát vetítette le, mert ő nem tudott egy tárgyalás miatt itt lenni. Elhangzott, hogy legyen Lechner Ödön születésnapja, azaz a mai nap, augusztus 27. a kárpát-medencei szecesszió napja!























Egy kis szünet után Gyergyádesz László köszöntése után, Dr. Réthelyi Miklós nyitotta meg az előtérben és az előadóteremben lévő kiállítást. (Közben lemerült a fényképezőgépem akksija, így csak a telefonommal tudtam fotózni. Nekem ez még mindig olyan idegen!)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése