2015. augusztus 2., vasárnap

Magyar Szent Jakab Zarándokút

Június végén az egyik barátnőmmel indultam el, hogy a magyarországi Szent Jakab zarándokútnak egy ötnapos szakaszán legyalogoljam. Hétfő reggel Kisbérről indultunk és pénteken nem sokkal dél után Mosonmagyaróvárra érkeztünk meg, ahonnan aztán már vonattal szombaton reggel vonattal indultunk haza Kecskemétre. Erről az útról majd az mmcamino.blogspot.hu című blogomon fogok beszámolni.
Most itt csak a művészeti élményeket ragadom ki.
Kisbérről indultunk, ahol a városka szélén egy mini skanzen áll. Ezt csak kerítésen kívülről tudtam megnézni.

Rögtön az első nap Pannonhalmára érkeztünk, ahol én a felújítás óta nem jártam, így jó volt megnézni a felújított apátsági templomot. Nagyon szimpatikus, hogy a minimalista posztmodern építészetet vegyítették a középkorival.

Pannonhalmán kívül máshol Magyarországon nem találkoztam azzal, hogy a kortárs művészet folyamatosan jelen van egy szakrális térben. Legutóbb 2008-ban jártam ittbés akkor is egy nagyon jó kortárs válogatást lehetett látni az időszaki kiállításnak helyet adó alsó kiállítóteremben. Most is érdekes volt, de fotózni nem lehetett.
A második nap Győrbe érkeztünk, ahol rengeteg művészeti élményben lehetett volna részünk, ha nem holt fáradtan és délután 5 órakor érkeztünk volna meg. Szerencsére mindketten jártunk már Győrben, nagyjából ismerjük a nevezetességeit. Az egyetlen új dolog volt, ami szerencsére utunkba esett, az a szép kis barokk Kálvária templom volt.

A harmadik nap Lébénybe érkeztünk, ahol a legnagyobb látványosság a Szent Jakab templom. Nem először jártam itt, de eddig még sohasem gyalog érkeztem és nem itt töltöttem itt egyetlen éjszakát sem.

A látogató központban egy helyi művésztanár házaspár művei voltak kiállítva. A férj szobrokat a feleség grafikákat és festményeket készít. A festmények én nem raktam volna ki.
Csütörtökön Hédervárra mentünk, ez egy alternatív út, mait azért választottunk,mert egyikünk sem járt még itt. Sajnos a kastély, ami a legfontosabb helyi látnivaló, 3 éve zárva van, a bérlő és a tulajdonos nem tud megegyezni és ennek kárát ez az egész település megszenvedi. A kastély parkja is elhanyagolt.

A másik nevezetesség a krumplibogaros szobor. Volt egy szép kis templom is, ahol szintén egy kortárs kiállítás volt éppen.

Az utolsó nap Mosonmagyaróvárra érkeztünk, ahol ugyan jártam már, de akkor csak itt aludtam és innen mentünk át Bécsbe, de semmit sem láttam belőle. Most megnéztünk a várat, mai jelenleg a helyi főiskola épülete, de be lehet menni egy kis részre. Ezen kívül a sétáló utcát jártul végig, de túl sok időnk és energiánk nem volt már a sétálásra, nézelődésre 5 gyaloglós nap után.