2015. június 28., vasárnap

Caminós sorozat - 3. hét

Folytatom a 2013-as spanyolországi Szent Jakab zarándokutam élményeit feldolgozó rézkarcok bemutatását a 3. héttel.
13. nap - Emlékezz a múlandóságra - Castrojeriz (Hornillos del Camino - Carstojeriz: 19,9 km)
Hornillos del Caminoból indulva több szép középkori emlékkel találkoztam ezen a napon, például a San Antón romjai is nagyon hatásosak voltak, de végül nem abból készült 13. napi grafika, hanem a castrojerizi Santo Domingo-templom kerítéséből, ahol két kő-halálfej emlékeztet a múlandóságra és az örökkévalóságra. A szállásom éppen ezzel szemben volt.










14. nap - Frómista előtt - Frómista (Castrojeriz - Frómista: 25,3 km)
Egy esős és hosszú nap után érkeztem meg Frómistába, ahol gyönyörű román kori templomokat láttam, de még Frómista előtt nagy hatást gyakorolt rám a Canal de Castilla, azaz a Kasztíliai csatorna, amelyen egy zsiliprendszer hidalta át a Frónista előtti 14 méteres szintkülönbséget.











15. nap - Nézz a lábad elé - Carrión de los Condes (Frómista - Carrión de los Condes: 20,3 km)
Carrión de los Condesben is sok-sok szépséges középkori emléket láttam, de ez lábszelfiből készült el végül az aznapi rézkarc. Sok városban találkoztam azzal, hogy a járdán, a zarándokok tájékozódását segítve, sűrűn elhelyezték a Szent Jakab út jelképét, azaz a fésűs kagylót.











16. nap - Ágyfoglalás - Légidos (Carrión de los Condes - Légidos: 23,3 km)
Légidosba elsőként érkeztem a szállásra úgy fél 12 körül. Ez azért jó, mert ilyenkor elsőként lehet ágyat választani. Én azokat az alsó ágyakat kedveltem, amelyeket könnyű volt megközelíteni, de mégse a fő közlekedési útra estek. Az emeletes ágy mellett a hátizsákom jelzi, hogy elfoglaltam az ágyat.











17. nap - Ingyen koncert Sahagún (Légidos - Sahagún: 16,4 km)
Sahagúnban szintén az albergue adta az aznapi rézkarc témáját. Egy középkori templomot úgy újítottak fel, hogy az egyik fele zarándok szállás lett, míg a másik koncertterem, de ez nincs leválasztva teljesen, így egy légtérben van az egész. Péntek este volt és nagyon meleg. Egy ifjúsági fúvószenekar lépett felé aznap este, de már délután el kezdtek próbálni, így se este, se délután nem lehetett nyugodtam pihenni, aludni, viszont cserébe egy ingyen koncertet hallgathattunk. A rézkatcok a szállás emeleti részére felvezető falépcső látható.











18. nap - Nyugat felé félúton - Ermita de Perales előtt (Sahagún - El Burgo Ranero: 17,3 km)
Valahogy Calzadfa del Cotot elhagyva, de még az Ermita de Perales előtt láttam az út menten ezt a sárgára festett, nagy kavicsokból összerakott nyilat. Aznap elérkeztem időben és térben is a félutamhoz, már 18 napot gyalogoltam és 367,1 km-t.








19. nap - Mansilla de las Mulas fala Mansilla de las Mulas (El Burgo Ranero - Mansilla de las Mulas: 19,0 km)
Boldogan kezdtem bele gyaloglásom második felébe, tudván, hogy már a felén túl vagyok. Mansilla de las Mulas egy helyes kisváros, amelyet körbe vett kavicsos fal. Nem sikerült úgy visszaadnom ezt a falat, ahogy szerettem volna.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése