2015. június 13., szombat

Június első hete

Kedden reggel is tudtam edzeni és este is, és nem volt más program, viszont szerdán reggel sem edzette és eset sem. Photoshopos órám lett volna Szabinával, de lemondtam, mert az Ünnepi Könyvhét egyik rendezvényeként Estreházy Péterrel volt egy beszélgetés a Katona József Könyvtárba, amire Ildi is hívott és elcsábultam. Gombos Éva is ott volt. Kicsit később kezdődött a beszélgetés, mert a főtérről nem tudtak elszabadulni a sok dedikálást kérőtől. Így volt egy kis időnk nekünk beszélgetni. Elég érdekes volt a beszélgetés Esterházy Péterrel, aki felolvasást is tartotta két utolsó könyvéből. Neki az megerőltető, hogy röviden fogalmazzon, ahogy ezekben a regényekben próbálta.

Pénteken délután Péterrel és a Világjáró Klubbosokkal Csopakra mentünk. Mi Ágit és Juditok vittük és kb. 1/4 9-re értünk Csopakra. A szobák elfoglalása után egy közeli helyen fagyiztunk és söröztünk egyet. Ödönék jóval később érkeztek csak meg, mire visszaértünk a szállásra, mai a Balaton Felvidéki Nemzeti Parké volt és egy elég érdekes lápcsőháza volt.
Szombatra túra volt a program, bár egy kicsit nehezen kászálódott össze a társaság. Negyed 10-kor indultunk kocsival Salföldre, ahonnan indult a gyalogtúra. Így, hogy nálam nem volt térkép és nem tudtam, hogy mennyi km van betervezve, fogalmam sincs, hogy végül mennyit mentünk. Kétségtelenül gyakran megálltunk, egy alkalommal még söröztünk is, de csak jó sokára értünk vissza az autókhoz.

Vasárnap egy kicsit rövidebb és könnyebb túra következett Csopak felett. Egy májusban átadott kilátóhoz mentünk majd be az erdőbe, ár a mezőn. Paloznak felé érkeztünk ki az erdőből, ott egy helyi pincészetbe betértünk egy kis frissítő olaszrizlingre, majd az Olaszrizling tanösvényen visszamentünk Csopakra a szállásra. Kis pihenő és kaja után, úgy 3 körül összepakoltunk és lementünk a strandra Ágival és Judittal. A strandon mártóztunk egyet és lazítottunk.
Öt óra körül visszamentünk a s szállásra és éppen indultunk volna,mikor Péter észrevette, hogy az egyik kerék teljesen lapos. Gyors fújás, csere és fél hat után el is tudtunk indulni. Aránylag jól tudtunk jönni, negyed 9-re hazaértünk szerencsésen. Fárasztó, de kellemes hétvége volt, amelyen időnként elfelejtettem, hogy otthon 2 osztály témazárója vár javításra.