2014. szeptember 5., péntek

Belarusz ikonfestészet a 17-18. században - Bozsó Gyűjtemény






Még szerdán nyílt meg a Bozsó Gyűjteményben az a Belarusz ikonfestészet a 17-18. században című vándorkiállítás, amelyet én már láttam a Budapesti Történeti Múzeumban, de kíváncsi voltam mit mondanak majd hozzá a megnyitón. A belarusz nagykövet nagyon kedvesen magyarul szólal meg, és nemcsak az üdvözlő szöveget, hanem az egész megnyitó szövegét magyarul mondta el. A Belarusz Köztársaság Nemzeti Múzeumának szakemberei kísérték el az anyagot, ők is rendezték a kiállítást és a megnyitón egyikük röviden ismertette a belarusz ikonfestészet sajátosságai. Ezen sajátosságok miatt érezhettem én, hogy ezek nem is "igazi" ikonok. Ugyanis a keleti ortodox ikonfestési tradíciók mellett a nyugati művészet is hatott rám, és ettől olyan, amilyen.
Szerencsére még a megnyitó előtt engem beengedtek Klárikáék, így tömeg és lézengő emberek nélkül tudtam néhány fotót készíteni. A megnyitó után csak kis csoportokban lehetett az állandó páratartalom miatt a látogatókat beengedni a kiállítótérbe.











Amíg mások várakoztak vagy nézelődtek én tudtam egy kicsit beszélgetni az ismerősökkel, de nem maradtam sokáig, mert bizony elég mozgalmas hét volt ez, és iskolai teendő is bőven jutott a délutánokra, estékre. Az esti edzés ezen a héten teljesen elmaradt, de 3 reggeli azért összejött.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése