2012. április 1., vasárnap

Csütörtök: Fringe megnyitó és Gyergyádesz László előadása

Csütörtökön, ami egyébként a leghosszabb napom (7.30-16.00 Bolyai), megint egy időre esett több rendezvény. Szakkör után benéztem az Ifjúsági Otthonba, ahol az idei Fringe kiállítás megnyitójára készültek, de megvárni már nem tudtam a kezdést, csak körbenéztem. A felhozatal elég vegyes volt, de ez nem meglepő egy amatőröket és szinte már profikat is megmozgató tárlatnál. Meglepett, amit Sebők Kata mondott, míg az utolsó simításokat végezték a kiállítóteremben, hogy Pécsről és Budapestről is vannak résztvevők.





Ezután elsiettem az X csoport nyitott műtermébe, de erről már beszámoltam, majd 17 órától ifj. Gyergyádesz László tartott előadást Kecskemét városfejlődésének meghatározó szakaszai művészettörténeti szempontból címmel az MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Rákóczi úti székházában a Helyismereti és városfejlesztési esték sorozat 6. előadásaként. A többi előadásról nem tudtam, bár utólag megtudva nem is volt mindegyik számára érdekes. Ez viszont annak ígérkezett, és az is volt. Bár Laci éppen valami lázas betegséggel küzdött, de becsülettel helytállt. Elég családias volt a légkör, nem voltunk sokan, bár a helyszín is inkább csak ilyen kis létszámú közönség számára elegendő. Akkor volta utoljára itt, mikor még a Ciróka Bábszínház előadásai ebben az épületben voltak. Nagyon szép még így is, kicsit lepukkanva ez az épület. Ott volt az előadáson Kerekes Gyula, az a fiatalember, aki komolyan foglalkozik Kecskemét helytörténetével, és aki a Facebookon egy Élet a régi Kecskeméten című csoportot hozott létre, amely nagyon gyorsan gyarapodott. A legújabb fejlemény, hogy a Múzeumok éjszakájának programjában kiemelt szerepet fognak vállalni.Szívesen segítenék én is, de az érettségi időszak. Látogatóként biztos megnézem majd őket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése