2011. szeptember 4., vasárnap

Nyári termés - "művészszeánsz" Király József kertjében



















Már több éves hagyománnyal rendelkezik ez a program, amikor Király József (övé a Művész Kávézó) házának kertjében összehívja a környék művészeit, de én idáig nem voltam hivatalos rá. Gyenes Peti még a múlt héten szólt, hogy idén én is a meghívott művészek között vagyok, azaz szombat reggelre vigyek 1-2 képet (ha kisebbek, akkor többet is vihetek) és ezekből ők rendeznek egy kiállítást, és majd mindenki beszél a saját munkáiról egy kicsit. Peti mellett Bruncsák András és Harsányi Zsuzsa a "szervezőbizottság".

Én dél körül érkeztem, akkor már többen ott voltak és éppen a finom előételnél tartottak. Kriskó Jánosék asztalához ültem le, ott volt még Szappanos Pista bácsi és Zsolczay Balázs is, akivel mindig nagyon jókat beszélgetek. Egyre többen jöttek, majd a bográcsban készült babgulyás következett és a fánk. Miután mindenki tökéletesen jóllakott, elkezdődött a munkák bemutatása, bár voltak olyanok, akiket ez nem annyira érdekelt. Én érdeklődéssel hallgattam a kollégákat, mert mindig fontosnak tartottam azt, amikor az alkotó beszél a munkáiról, és így az első és a leghitelesebb forrásból kaphatunk információkat, bár nem mindenki szeret beszélni a munkáiról (pl. Benes József). Bruncsák Andris időnként kiegészítette az elhangzottakat. Én a provence-i képeimet vittem: Provence-i táj, Provence-i ablakok és Cézanne hegye. A képek bemutatása után Kőrös Sáráékkal beszélgettem. Öt óra után hazaindultam, és Király Jóska még a kezembe nyomott egy tálkát, hogy vigyek haza egy keveset a maradék levesből.

Igazán kellemes nap volt, jó volt találkozni, beszélgetni a kollégákkal, finom volt az ebéd és gyönyörű a környezet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése