2011. szeptember 25., vasárnap

Rézkarc a Hunyadi szoborról


Pászti András a Hunyadiváros önkormányzati képviselője még szeptember elején megkeresett azzal, hogy készítsek egy rézkarcot a Kiss István féle Hunyadi szoborról. Azt szerette volna, ha ezt a grafikát legyen a Hunyadi-díj kíséretében adnák át a díjazottnak. Ezt most is a Hunyadi Napok keretében adták át szeptember 23-én pénteken, így addig nem volt publikus, de most már beszámolhatok róla. Aránylag gyorsan neki is kezdtem a grafika elkészítésnek, és szeptember 11-re elkészült, már éppen el akartam küldeni e-mailben a képét, mikor rájöttem, hogy nem fordítottam meg a képet, amelyről dolgoztam, így a nyomat az eredeti tükörképe lett, azaz szegény Hunyadi János a jobb kezében tartja a pajzsot és a balban a buzogányt. Elég ciki! Persze lehet, hogy egyszer még sokat fog érni, mint a félrenyomott bélyegek, de most nem volt más út, újra kell csinálnom az egészet, de az a második sokkal jobb lett, mert az első elég sötétre sikerül. Szerdán elvittem Pászti Andrásnak a grafikát keretezve és még néhány digitális nyomatot is a rézkarcról, mert ezekkel még több embernek is meg akarta köszönni a segítségét. Ha jól tudom a polgármester is kapott egy digitális nyomatot. A Hunyadi díjat az idén Heltai Nándor kapta, aki könyvet írt a Hunyadivárosról, és állítólag örült a grafikának. Pászti András meghívott engem is az ünnepségre, de éppen az időben volt az Ifjúsági Otthon Diákgalériás kiállításának megnyitója is, ahová már előbb elígérkeztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése