2018. augusztus 17., péntek

Készülés a Hírös Hétre 2. + egy kis Apám fái + két kecskeméti kiállítás

Ezen héten két dologra készültem, az egyik a Hírös7, a másik a kárpátaljai kirándulásunk és mindeközben Péter is szabadságon volt, és még az őszi kiállításomra is festettem.
Hétfőn pasztpartuztam, zacskózta, csomagoltam, feliratokat terveztem.











Úgy 4 óra körül eszembe jutott, hogy Bahget Iskandernek jubileumi kiállítása nyílt aznap, de nem emlékeztem, hogy hány órakor! Gyorsan megnéztem a meghívót és szerencsére csak 17 órakor kezdődött, így gyorsan összekaptam magam és elmentem. A földszinti termeket töltötte meg a tárlat, amit a 75. születésnapjára szerveztek. Voltak képek az írok, költők sorozatból, a lakiteleki találkozóról, az anyaságról, a pusztáról és az arab világról. Orosz István nyitotta meg a pávás teremben, ahol nagyon sokat összegyűltünk. Nekem a Kerényi Józsefről készült portré maradt meg nagyon az emlékezetemben. Már látszik rajta, hogy beteg.


















Kedden a nyomtatás volt betervezve. Nem volt sok nyomtatni való, a Kecskeméti látkép és a Bozsó Kecskemétje című régi grafikáimból nyomtattam a vásárra és a legfrissebb Apám fái rézkarcokból akartam egy-egy jó példány nyomtatni az őszi kiállításomra. Ezen kívül folytattam az előkészületeket és elmentünk Péterrel a Dekor Artba a kasírozott vásznakért, amit délután le is lapoztam.
Szerdán megfestettem a három új Apám fái képet, most rózsaszín háttért előtt. Közben a számítógépem megint vacakolt, most már egyáltalán nem ismerte fel az új külső meghajtót. Délután elmentem a nyomtatóba, hogy a feliratokat és a munkaszerződéseket kinyomtassam. Kiderült, hogy pénteken már zárva lesznek, így ha még kell valamit nyomtatni, akkor csütörtökön még ki tudom nyomtatni. Csütörtökön folytattam a pakolást.














Péntekre egy takarítást terveztem, mert ha akkor nem csinálom meg, akkor megint hetekig nem fogok erre ráérni. Szóval, délelőtt takarítottam.











Délután elmentem addig a Katona József Emlékházba, ahol Mártonfi Benke Mártának nyílt kiállítása, illetve előtte Székelyné Kőrösi Ilona tartott egy kis előadást a Kecskeméti fesztiválok történetéről. Márti anyukája is ott volt, aki az és Anyukámnak osztálytársa volt. A kiállítást Lovas Dániel nyitotta meg, aki egy elég jó szöveget mondott, beszélt a tájkép, a kertről, a plein-air festészetről, hogy Mártika hogyan fest stb. Sajnos utána már sietnem kellett haza, mert 15 órára ígértem, hogy már itthon leszek.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése