2016. október 8., szombat

Kaposvári kirándulás

Somogyfajszról péntek délután Márti autójával négyen bementünk Kaposvárra, hogy megnézzük a helyi múzeum anyagát, illetve amit még lehet. Elég szomorkás, esős nap volt, sétáláshoz nem a legjobb, de múzeumhoz tökéletes.
Tetszett, hogy a szálloda erkélyein a városhoz kötődő festőkről van egy-egy molinó kifüggesztve, illetve a sétáló utcában az egyik kirakatban hulladékokból, híres festmények nőalakjait pakolták ki. Szintén itt a sétáló utcában volt egy zsánerszobor Rippl-Rónairól, az is helyes volt.











A Rippl-Rónai Múzeum képzőművészeti gyűjteményét néztük meg a 2. emeleten, ahol egy ideig fotóztam, de aztán rám szóltak, hogy nem szabad, így a számomra izgalmas Nyolcak alkotásairól már nem tudok képet mellékelni. Vaszary és Gulácsy képeiről viszont még igen.






 A somogyvári Sámson és az oroszlán dombormű eredetije is itt volt ebben a múzeumban.
A közeli cukrászdában felfedeztük, hogy van egy torta, amit Rippl-Rónainak neveztek el. Ezt mindenképpen meg kellett kóstolni! Jó volt.

Innen a Róma-villához mentünk ki, aki nagyon szépen felújítottak, illetve építettek hozzá egy látogatóközpontot, ahol a Rippl-Rónai rajzait állították ki, illetve az Andrássy-ebédlőt rekonstruálták. Ez nagyon látványos így!













Az egykori műtermet is felújították, az is látogatható.









Ezek után következett maga a villa, ahol annyi kép volt, amit én nem is gondoltam volna. Fotósjeggyel végigfotóztam mindent.
1999-ben jártam itt, de nem emlékeztem rá, hogy ennyi minden van itt. Akkor persze még nem volt látogatóközpont.
















Igazán tartalmas nap volt. Jó lenne jövőre is jönni és akkor egy kicsit szebb napon bejönni a városba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése