2016. május 11., szerda

Vasarely szerigráfiák, multiplikák a Francia Intézetben és más aktuális vagy kevésbé aktuális látnivalók Budapesten

(Milyen szép rövid és frappáns címet tudtam adni!)
Budapestre kellett mennem egészségem védelmében és a két program között volt néhány órám, amit nézelődéssel, kiállításlátogatással töltöttem.
Keresztülmentem a frissen felújított és éppen a napokban átadott Széll Kálmán téren (alias Moszkva tér), megnéztem a modern, az 1930-as években épült Városmajori Jézus Szíve-templomot, de sajnos, csak kívülről. A Városmajorban találkoztam a Mária-út jelével, egyszer ezen is érdemes lenne végig mennem!































Az első programom után a Francia Intézetbe mentem, ahol Vasarely szerigráfiák, multiplikák című kiállítást néztem meg, és persze magát az épületet is, mert ugyan a 89-90 körül jártam itt, de akkor nem fotóztam. A tárlat Vasarely sokszorosító technikákkal készült munkái közül mutatott be néhányat, meg 3-4 plasztikát.












Elmenetem egy színes "emlékmű" mellett, amelyet a 2006. augusztus 20-i vihar áldozatai számára emeltek.








A Borsos Miklós által tervezett 0 km-t jelző szobornál megebédeltem, majd a MOM Parkba mentem, ahol eddig még nem jártam, útközben láttam a Budai Rajziskola épületét és a hangulatos törött csempés díszítését.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése