2016. május 5., csütörtök

Magyar Nemzeti Galéria

Az Operakaland délutánján a Magyar Nemzeti Galériába mentünk, ahol az állandó kiállításban kaptunk egy vezetést 500 év remekművei címmel. A gótikus oltárszobrokkal indult a vezetés, majd a 19. századi történelmi festészettel folytatódott. Jelenleg a galériában látható Szépművészeti Múzeum néhány műkincse is, itt zárult a vezetés.









A leglelkesebb diákokkal megnéztük az mostani nagy durranást is, azaz a Picasso - Alakváltozások, 1895-1972 című időszaki kiállítást is. Ez valóban szép átfogó képet ad a 20. századi festészet legnagyobb alakjának munkásságáról. A művek zöme a párizsi Picasso Múzeumból érkezett, ahol én is többször jártam, de azért nekem is volt újdonság. Nagyon örültem, hogy Moszvából elhozták a Vollard műkereskedőről készült kubista portréját, amit én szoktam az óráimon vetíteni, de eddig személyesen nem láttam még.
A kiállításon készült képek a szeretlekmagyarorszag.hu weboldalról valók, hiszen bent nem lehetett fotózni.












Aztán készült még egy csoportkép a galéria épülete előtt, mielőtt hazaindultunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése