2016. május 18., szerda

Kiállítások a Kápolna Galériában

Mivel az elmúlt két hetem - a pedagógus minősítésem miatt - elég leterhelt volt, nem mentem el az éppen aktuális megnyitókra. Kedden délelőtt viszont bepótoltam az elmaradásaimat és megnéztem a Kápolna Galériában Benes József  Vakrepülés című és Lőrinc Győző Tavaszi plasztikák című tárlatát.
Benes József legutóbb itt a Kápolna Galériában 4 éve volt kiállítása, de most egy teljesen új, friss anyaggal jelentkezett. A Vakrepülés cím arra az új alakra utal, amely minden képen ott szerepel, éppen valami felett lendül át és a szeme be van kötve. Ez a valami, ami felett átperdül, általában valami veszélyes dolog: tűz, szögesdrót stb.







Lőrincz Győző ahhoz a kerámiaművész generációhoz tartozik, akik már 80-as években megfordultak a Nemzetközi Kerámia Stúdióban, s ezért  én már elég rég ismerem óta ismerem a munkáit, de már nagyon régen nem láttam tőle új munkákat, főleg nem önálló kiállítást. Most a tavasszal a stúdióban töltött idő alatt készült új munkákat állította ki a szakrális hangulatú hátsó kiállítótérben. Minden fej egy kicsit meg van törve, bolondítva valami geometrikus formával, utalva arra, hogy nem vagyunk egyformák.

1 megjegyzés:

  1. Nekem Lőrincz Győző kerámiaművész " fej megvan törve" művei tetszenek a legjobban. Véleményem szerint a fejek hátsó részében az alkotó építész gondolatai jelennek meg..!

    VálaszTörlés