2016. május 19., csütörtök

Mozgalmas szerda

Szerda délutánra 3 kulturális program is esett, ebből kettőre tudtam elmenni úgy, hogy délelőtt végig óráim volta, délután pedig a végzősöket vizsgáztattam.
Amire nem tudtam elmenni és azért eléggé sajnálom ezt, az a Cifrapalotában egy előadás volt a Magyar szentekről, ami már 3. előadás azok közül, amelyet a VIII. Kortárs Keresztény Ikonográfiai Biennálé rendezvényét egészítették ki és én egyikre se tudtam elmenni az iskolai elfoglaltságaim miatt.
Odaértem viszont a Bozsó Gyűjteménybe, ahol Sárközy Pál festőművész Az elmén túl című kiállítását Szőcs Géza nyitotta meg.












Semmit sem tudtam Sárközy Pálról és a meghívón szereplő kép alapján, ahol éppen Salvador Dalí repül, mint egy boszorkány, azt hittem ő egy cigány festő. A kiállítás többi képe is olyan színes fantáziavilágot tükröz, ami szerintem indokolta az én első asszociációmat. De kiderült, hogy a 88 éves Sárközy Pál a volt francia miniszterelnök édesapja, aki reklámgrafikusként dolgozott. Valamint az is kiderült, hogy nem egyedül, hanem egy német grafikussal közösen készítette ezeket a grafikákat, amelynek nagyméretű nyomatait láthattuk az Abigél Galéria jóvoltából.

A Bozsó Gyűjteményből az Ifjúsági Otthonba siettem, mert egy volt bolyai tanítványom tartott előadást a pinceklubban, az ázsiai tapasztalatairól. Slíz-Nagy Niki októbertől töltött fél évet Ázsiában, ahol angol nyelvet tanított és mellette sokat utazott, látott. Elmesélte, hogy hogyan követhetik másik is az ő példáját.









Még az előadás előtt egy másik volt tanítványommal is találkoztam ott a klubban, aki kandós volt és mostanában itt az Ifjúsági Otthon programjaihoz készít figyelemfelkeltő installációkat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése