2013. szeptember 19., csütörtök

Péntek - 2 program, 2 helyszín, 1 óra óra különbséggel











Péntek délután már neki kezdtem a másnapi ünnepi menü elkészítésének, de 3/4 6-kor már a Bozsó Gyűjteményben voltam, mert itt nyílt Goór Imre és fia Garti Goór Imre munkáiból nyílt kiállítás. Igyekeztem előbb menni, hogy szétnézhessek, és nem is vártam meg a megnyitó végét, mert siettem át az Ifjúsági Otthonba, ahol Szilágyi Varga Zoltán A jókedvű örmény temetése című animációs filmjének díszbemutatója kezdődött 7-kor.










A Bozsó Gyűjteményben az új világításban szépen ragyogtak egymással szemben apa és fia festményei. Az apa Goór Imre a festményeken kívül tűzzománcot, grafikát is kiállított, az ő munkáit a pár évvel ezelőtti életmű kiállításról, meg egy-egy csoportos tárlatról azért ismertem, de a fiú, Garti Goór Imre munkit eddig eddig egyáltalán nem ismertem. Tudom, hogy volt kiállítása a Művész Kávézóban, de azt én nem láttam. Az idősebb Goór Imre nagy, hideg hegyeket ábrázoló munkái jóval egységesebb képet mutattak, mint fia tájképei. Én csak most tudtam meg azt is, hogy ő hosszú időre felhagyott az alkotással és csak nemrég kezdte újra. Érdekes volt a Firenze című kép, bár nekem Firenzéről már kép él az emlékezetemben.
Szilágyi Varga Zoltán 9 évig dolgozott ezen a filmen. Mikor a Nyitott Műterem sorozatban ő szerepelt egy kis részletet már láthattam a készülő filmből. Bravúros rajzok és különleges színvilág jellemzi ezt a filmet.
A vetítés után egy kis fogadás volt, ahol olyan ismerőseimmel is találkoztam, akik követték az én caminos gyaloglásom az fb-on. Sokan gratuláltak és kérdezgettek az útról.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése