2011. március 28., hétfő

"RE" - X - Szigma kiállítótér







A Kecskeméten élő 30 év körüli művészek, az X-csoport a tavalyi Tavaszi Fesztiválon jelentkeztek éppen ugyanitt a Szigma kiállítótérben. A csoport tagjai:Istvánffy Ilona, Menyhei Szabolcs, Pongrácz Márta, Tóth-Pócs Judit, Tóth-Pócs Roland, Sebők Kata, Szikora Imre, Szoboszlay Eszter, Zsolczai Balázs. Nagyjából tudtam, mire számíthatok, mit fogok majd látni, de ennek ellenére értek (kellemes) meglepetések a megnyitón a kiállított művek kapcsán is, de a legnagyobb meglepetés azok az animációs filmek voltak, amelyet a megnyitón levetítettek. Szerintem nagyon jól használható lenne a suliban, rengeteg művészettörténeti utalás van bennük, szívesen levetíteném a diákjaimnak. Ígéretet kaptam tőlük, hogy megkapom DVD-én. Tavaly is és az idén is a legnagyobb meglepetés Istvánffy Ilona munkái voltak, teljesen ledöbbenek a témaválasztásain, de nagyon találóak, és nagyon nőiesek. Mellékelem a Szusi címűt. Szikora Imrének is szeretem a körhintáit, és persze a többiek munkáit is kedvelem. Meghívták most magukhoz Lukács Gyöngyit, Majoros Gyulát, Balogh Józsefet és Patkós Lászlót. Patkós Laci nyomataiból és Szoboszlay Eszter postaládáiból is mellékelek egyet. Sajnálom, hogy Pócs Judit és férje Roland nem tudott kiállítani, mert nemrég született második babájuk és persze az első leköti minden percüket. Judit bolyais volt, bár nemezelni nem ott tanult meg, és én nagyon sokra tartom a munkáit. A megnyitón külön öröm volt mostani (11. C-ből!) és volt bolyaisokat látnom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése