2011. március 11., péntek

Budapest - március 5.






Szombaton Budapestre utaztam, mivel a Magyar Rajztanárok Országos Egyesületének (MROE) közgyűlése volt. Éppen az azt megelőző napon volt a MROE egyik régi és nagyon aktív tagjának, Környeiné Gere Zsuzsának a temetése. Az ő könyve volt az az általános iskolai rajzkönyv, amelyből szerintem nagyon sokan tanultak (mellékelem a címlapját). Rá emlékeztünk a közgyűlés elején, aztán jöttek a formaságok, beszámoló, elfogadás stb. Utána az InSEA-ról volt szó, azaz arról a június végén megrendezésre kerülő világkongresszusról (a Vizuális Nevelés Világkongresszusa), amelyet most Magyarország rendezhet. Én is részt vettem az előkészületekben és egy fakultatív programot szervezek az érdeklődő résztvevőknek Kiskunsági Kalandozások címmel Kecskemétre, július 1-re. Remélem fognak sokan jelentkezni rá!
A közgyűlés után még benéztem az Iparművészeti Múzeumban, ahol négy kiállítást is megtekintettem: most volt a Moholy-Nagy László és a Kozma Lajos Ösztöndíjasok 2010. évi beszámoló kiállítása, ezen egy volt kandós tanítványom Sütő Erika is szerepelt ékszerkészletével. A többi kiállítás: Két korszak határán - Perzsa művészet a Qádzsár-korban (1796-1925); Főúri öltözetek az Esterházy-kincstárból; Gyűjtők és kincsek.
Igazán tartalmas nap volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése