2018. február 25., vasárnap

2018/8. - Február negyedik hete

Ezen a héten csak a hét második felében voltak művészeti programjaim.
Csütörtökön délután a Tudomány és Művészetek Házba mentem, mert Kecskemét kortárs építészetével kapcsolatban egy kiállítás nyílt. Az 1950-es évektől tablókon mutatták be, hogyan változott Kecskemét főtere, központja. Voltak jó és kevésbé jó megoldások. Farkas Gábor építész mondott néhány gondolatot a kiállításról és arról a könyvről, ami az alapját képezte a kiállításnak és Gutai Mátyás írta. Ebben beszélgetéseket közölt Farkas Gábor mellett Kerényi Józseffel, Boros Pállal, Vas Tiborral, Juhász Istvánnal és Letanóczki Gyulával. Közülük már hárman nem élnek. Kapcsolódott ehhez az anyaghoz egy diákok számára kiírt fotópályázat anyaga is, amelyen a Református Gimnázium és a Katedra Iskola diákjai vettek részt. Szeretnék ezt az anyagot elvinni az iskolákba is, én jeleztem is, hogy örülnék, ha hozzánk, a Kandóba is eljutna.  














Innen a Hírös Agórába mentem át, ahol a KKK éves közgyűlése kezdődött. Nem voltunk túl sokan, de a kemény mag ott volt. A beszámolók után közösen megnéztük Molnár Péter kiállítását és megejtettük a tagfelvételt. Három új taggal lettünk többen.














Pénteken délután az Ifjúsági Otthonba mentem, ahol Gaál Milicának nyílt kiállítása. Milica kiállítása egy jó egységes anyag volt, ami valóban az ő különös (álom)világát mutatta be. Szikora Imi nyitotta meg. Milica az én osztályomban kezdett, de mára sokat komolyodott, sokat dolgozik és nagyon elszánt és ennek meg is van az eredménye. Én ezekkel az űrbéli dolgokkal kevésbé tudtam azonosulni, ennél sokkal földhözragadtabb vagyok, de a fürdőkádas sorozatát kifejezetten közel éreztem magamhoz.




 





 
 
 
Szombaton volt művészeti tagozat felvételi vizsgája. Most többen jelentkeztek, mint az előző években. Nagyon remélem, hogy egy jó, erős osztályt tudunk szeptemberben elindítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése