2017. március 12., vasárnap

Két közgyűlés, két mozi és egy színház

A suli és kiállítások mellett ezen a héten volt még néhány kultúraprogramom.
Kedden az Otthon Moziban vetítették Enyedi Ildikó filmjét a Testről és lélekről címűt, amit Arany Medvével jutalmaztak most Berlinben. Teltház volt, mert utána itt volt a rendező, a producere és a forgalmazó is és volt egy kis beszélgetés, ami egy kicsit nehezen indult. Nagyon hatásos volt a film, közben volt néhány jelenet, amit nem csukott szemmel néztem, de a vége olyan jó volt, olyan katartikus volt, megnyugtató és felemelő volt számomra.  





 Csütörtökön a KKK, azaz a Kecskeméti Képzőművészek Közösségének közgyűlése volt, ahol a tavalyi év eseményeit értékelte Balanyi Károly a közösség vezetője, és az idei év terveiről. Tavaly 9 kiállítást rendezett a KKK és valami egészen minimális összeget kapott minderre a várostól. Idén lesz Tihanyban kiállításunk, az apátság szépséges kiállítótermében!
A Tavaszi Filmklubban egy hosszú és keserves török filmet vetítettek, a Hideg hegyek címűt.










Szombaton a másik egyesületben a Műhely Művészeti Egyesületnek volt a Cifrapalotában közgyűlése, ahol Szikora Imre elnök számolt be ugyancsak a tavalyi évről és az idei tervekről. Idén Kortárs költészet - Kortárs grafika biennálé lesz, amit a Kápolna Galériában a Forrással közösen rendezünk meg.



Közben a Pávás teremben újra elszörnyülködtem a radiátor takarólemezeken. Igaz, hogy a szecesszió imádja a díszítést, de ezen a lemezen 3 különböző minta jelenik meg, amelyek közül egyik sem a Cifrapalota motívuma. Túl sok! És ugyan ez a vitrinek oldalán. De minek kell egy vitrin oldalára dísz? És a porta pultja szintén ilyen. Nekem nagyon bántja a szemem, de majd megszokom 5-10 év múlva! Egy egyszerű geometrikus minta, például ahogy az eozin mázas csempék sorakoznak a falon, szerintem jobb lett volna.
Vasárnap estére még volt színházjegyem a Ciróka Bábszínházba, ahol Alföldi Róbert főszereplésével az Igenis, miniszterelnök úr című vígjáték vendégeskedett. Lehet, hogy én voltam nagyon fáradt, de nekem ez most nem volt egy nagy élmény.








A fotók a kulturbrigad.hu és a szeged.hu oldalakról valók.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése