2017. március 10., péntek

Genius Loci - Kodály és Lechner öröksége, Hírös Agóra

A XXXII. Kecskeméti Tavaszi Fesztivál nyitórendezvénye volt a Genius Loci - Kodály és Lechner öröksége című képzőművészeti tárlat. Köszöntőt Szeberényi Gyula Tamás mondott, aki beszédében önkritikusan megemlítette, hogy Kecskeméten a gazdasági fellendülés nem hozta magával a kulturális fellendülést. Novotny Tihamér nyitotta meg a kiállítás, aki a zsűri munkájában is részt vett. A zsűri három díjat ítélt oda: Balanyi Károly, Gulyás Géza és Szilágyi Varga Zoltán kapott díjat idén.
Nem érkezett túl sok munka be a felhívásra, ami valószínű annak is köszönhető, hogy már annyiszor volt Kodály és/vagy a szecesszió a téma. Öt éve én is készítettem egy Kodály pályázatra egy rézkarc-sorozatot, de most inkább a városháza két motívumát választottam témának és az "új stílusomban" festettem meg őket. Az én két festményem mellett Balanyi Károly és Miklós Árpád munkáját mellékeltem a fotókon.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése