2016. augusztus 20., szombat

Mesterek és Tanítványok











A tavalyi siker után az idei Hírös Hétre is készült egy kiállítással az egykori Liberté Kávézóban az "Itt vagyunk, támogatunk" Alapítvány. Mesterek és Tanítványok volt az idei cím, amelynek megfelelően már ismert alkotók, akik tanítanak, vagy mentorálnak kezdőket és az ő tanítványaik, mentoráltjaik állítottak ki közösen. Mák Kornél Leonardo da Vinci példájával indított, aki Verrocchio tanítványa volt, és mikor a mester látta, hogy a tanítványa jobban fest nála, ő már csak szobrászati és ötvösmunkákat vállalt.
Feledy Balázs is felvillantotta a mesterek és tanítványok viszonyát, megemlítve azt, hogy egy magyartanártól nem várják el, hogy verseket vagy prózát írjon, de egy rajztanártól igen, hogy alkosson. Szerintem ez nem így van, a rajztanároktól sem várják el, mert azokkal csak baj van, akik a saját művészetükkel, alkotótevékenységükkel is foglalkoznak a tanítás mellett, legalábbis az iskolák nem szeretik ezt általában. Abban sem értettem egyet, hogy csak jó művészből lehet jó tanár.
Voltak többszörös mester-tanítvány-tanítvány viszonyok, pl. Szappanos István - Bruncsák András - Ordasi Ágnes. Feledy Balázs még hangsúlyozta, hogy a női mestereknek meg különösen nehéz helyzete van.


















Örültem, hogy egy pár szót tudtam a kiállítás előtt váltani Feledy Balázzsal, aki azt mondta, jól megragadtam a  Nemes-Lampérth Józsefre jellemzőket a grafikámban.
Én tanítványként Kosik Petra Genovévát választottam, azaz a saját lányomat, mert már több éve nincs alkotócsoportom.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése