2016. augusztus 26., péntek

Bardócz Lajos kiállítása - Bozsó Gyűjtemény

A Hírös Hét idején nyílt meg a Bozsó Gyűjteményben Bardócz Lajos kiállítás. A második Szervátiusz Jenő-díjasok kiállítás ez a Bozsó Gyűjteményben, amelyet szeptember 18-ig tekinthetjük meg.
Csűrös Csilla a Magyar Rádió vezetőszerkesztője megnyitójában kitért Lajos nemzeti, hazafias, irodalomi kötődéseire, amelyek a grafikák témájában is tükröződnek.
Lajos grafikáit én is szeretem nagyon, egykor a Bolyai János Gimnáziumban én is rendeztem neki kiállítást, de ilyen jelentős számú munkáját nem láttam még egyszerre. (Két saját tulajdonú Bardócz kép is lóg a nappali falán!) Ezeknek az egyedi grafikáknak, amelyek krétával, pasztellel, tussal stb. készültek, témái mellett a felületei izgalmasak még nagyon. Az világos teremben régi grafikáit is láthatjuk.












Nagy élmény volt számára ennyi Bardócz képet látni egyszerre, de sajnos, sietnem kellett vissza a főtéri sátrunkhoz, ezért nem tudtam elég tüzetesen végignézni a munkákat, de elhatároztam, hogy az első tanítási héten viszek majd diákokat és akkor nekem is lesz időm újra megnézni azt a tárlatot.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése