2016. június 22., szerda

Kassai kincsek - Vigadó

Az utolsó orvosi kezelésre utaztam fel Budapestre, a délelőtti iskolai benntartózkodás és az itteni fizikoterápiás kezelések után. Negyed 4-re ért be a vonatom és  3/4 7 után indult hazafelé. Ebbe a 3 és fél órába belefért egy rövid találkozó a fiammal (egy otthon felejtett dolog átadás, egy jégkrém és egy kis beszélgetés), két kiállítás és az orvosi kezelés. Ezeknek a kezeléseknek a hozadéka, hogy májustól egész sok kiállítás tudtam Budapesten megnézni. Erre a napra kettőt terveztem be, az egyik a Vigadóban a Kassai kincsek címet viselte, a másik a Deák 17 Galériában a Kisképzősök Fészekhagyók című tárlata volt.
A Vigadó Kassai kincsek kiállításán a Kelet-Szlovákiai Múzeum anyagából láthattam egy válogatást, fa- és kőfaragványokat, oltárképeket, grafikákat, oklevél másolatokat, II. Rákóczi Ferenc egykori viseletének megmaradt részleteit és egy nagy makettet a Szent Erzsébet dómról.
















Most volt még időm a múltkor elhalasztott Deák 17 Galériában megtekinteni a Kisképzősök év végi kiállítását, ahol a vizsgaremekek, az azokhoz készült tervek, anyaggyűjtések is ki voltak állítva.Sajnos a fényképezőgépem lemerült, ezért nem tudtam minden dokumentálni, de néhány fotót azért sikerült készítenem. Legjobban a viseletkiegészítők, a táskák, a cipők, az ékszerek tetszettek, de plakátok, művészkönyvek, plasztikák és kerámiák is szerepeltek a tárlaton. Tanulságos lenne a mi diákjaink számára is megnézni a pesti művészeti szakközepesek munkáit!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése