2015. december 30., szerda

Téli szüneti termés

Utoljára a nyáron rézkarcoztam, szeptembertől az iskola és a pedagógus minősítéshez szükséges portfólió megírása minden szabadidőm lekötötte. Az őszi szünetben egyetlen grafikát mégis összehoztam, amelyről akkor be is számoltam: http://artbrigad2.blogspot.hu/2015/11/oszi-szuneti-termes.html
Most kétféle dologba kezdtem bele, egyrészt a Kortárs Keresztény Ikonográfia Biennálé idei kiírására három grafikával készültem, ezeket hasonló technikával, mint az őszi szüneteset, azaz 50×70 cm-es méretben, plexi karccal és transzferálással. A három tervből kettőt kezdtem el: Árpád-házi Szent Piroskát és Szent Mártont, de ezek még nincsenek készen, a transzferálás hiányzik még róluk, még csak a plexi karcokat nyomtattam le a papírra. A plexiket simán híradónézés közben is lehet csinálni, nem kell sok mindent előpakolni, nem kell sav, hígító stb., csak egy karctű és a rajztábla. Igaz, több estét is igényelt, mire végeztem velük. Mivel ez egy pályázat, így ezt most nem mutatom meg, csak ha már publikus lesz. Piroskával az isztambuli Hagia Sophiában lehet találkozni, és találkoztam is vele 2008-ban és 2011-ben. Mártonnal pedig nyáron futottam össze Pannonhalmán, ahol a Porta Speciosát díszíti.






Másrészt a magyar caminós nyári élmények alapján, gondoltam erre is készítek egy-egy rézkarcot minden napra. Itt most csak 5 napról volt szó, ezért egy kicsit nagyobb méretet választottam, 20×30 cm-es rézkarcokat készítettem. Szombaton előkészítettem a lemezeket (lecsiszoltam őket), vasárnap lealapoztam, hétfőn a vonalas maratást megcsináltam, a foltmaratáshoz alapoztam le a lemezeket, kedden kezdtem el a foltmaratást. Kedd délutánra végeztem velük, de a nyomtatásra csak ma szerdán került sor.
A mi első napunk Kisbérről vezetett Pannonhalmára és valahol Kisbér után kb. fél órára volt egy indóházszerű építmény, amelyek az oldalára ki volt írva, hogy Lébény 71 km. Ennek az épületnek a felbukkanása került az első rézkarcra.
A második napunk Pannonhalmáról Győrbe vezetett és nagyon hosszú volt. Reggel 7-kor indultunk, de csak fél 5-re értünk Győrbe, valószínű az erdőben felesleges km-eket is megtettünk. Mikor kiértünk végre az erdőből, akkor volt egy pihenő Győrújbarátnál. Ebben a pihenőben egy pléh Krisztus állt, ez került a második napi grafikára.
A harmadik nap Győrből Lébénybe mentünk és esett az eső. Lébényben viszont már szakadozott a felhőzet. A lébényi Szent Jakab templom látható hátulról a szakadozó felhőzettel a harmadik rézkarcon. Erről a jelenségről készült fotóm bekerült a kiállítandó művek közé és majd a tavasszal lesz egy kiállítás a Camino Húngaro 2015 címmel.
A negyedik nap mi Hédervárra mentünk, itt a Boldogasszony-templomban láttam meg azt a fából készült, egykor festett belógatott Krisztust, ami rögtön megtetszett, és rögtön tudtam, hogy ebből lesz egy grafika.
Az ötödik napon Hédervárról Mosonmagyaróvárra gyalogoltunk, ahol a várhoz közel egy egykori gyárépület tetszett meg nekem annyira, hogy az ötödik napi rézkarcban ezt dolgoztam fel.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése