2015. december 6., vasárnap

Bécsi kirándulás - Belvedere és Albertina















Vasárnap a szokásos bécsi kirándulásra indultunk, a szokásos korai időpontban 5 órakor.
Az Alsó Belvedere kastélyban kezdtünk, ahol a Klimt, Schiele, Kokoschka és a nők című kiállítást néztük meg. A sok ismerős kép mellett voltak ismeretlenek is számomra. Nagyon örültem, hogy Klimt A nő három életkora című képét, ami egyébként Rómában van, most itt eredetiben láthattam. Fotózni csak a Márvány teremben lehetett, de a múzeum honlapjáról (belvedere.at) mellékelek néhány enteriőr képet a tárlatról.










Innen átsétáltunk a Maria Theresien Platzra, ahol megmutattam az esti találkozás helyszínét és, hogy hová kell 1/4 3-ra menni, azaz az Albertinát, és innentől volt szabad idő. Mi is elmentünk a Freyungra és kolbászoztunk egyet, meg nézelődtünk. Az Albertinánál hatalmas sor volt, de mi be voltunk jelentve, csak sajnos nem minden diák érkezett meg pontosan. A Munch kiállítás jó volt, de érdekes volt, hogy elvileg tilos volt fotózni, ám mégis mindenki gátlás nélkül fotózott. Már volt az Albertinában Munch kiállítás 2003-ban, akkor festményei is ki voltak állítva, itt volt a Sikoly egyik változata is. Most csak grafikák voltak kiállítva, illetve azok változatai, de sok grafikáját festményben is elkészítette.




















Hazafelé, sajnos a tervezett Klimt aranyban című filmet mégse tudtuk megnézni, mert a buszban lévő DVD lejátszó nem ismerte fel a pendrive-ról, ezért egy másik filmet néztünk, aminek semmi köze Bécshez, de azt gondoltam, nem látták túl sokat. Ez a Giorgia O'Keeffe volt. Én ismét nagyon elfáradtam, és annak ellenére, hogy 10 órára hazaértünk, másnap a sulis hosszú hét nehezen indult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése