2015. május 3., vasárnap

Május első napjai

A családi névnapozás után nekikezdtem a rézlemezek előkészítésének. Már február eleje óta nem tudtam rézkarcozni és már nagyin hiányzott. Végül 6 állatos kis rézkarcba kezdtem bele, a vonalas maratást előkészítettem, de már maga a maratás másnapra, szombatra maradt.


Szombaton folytattam a rézkarcozást. Kora délutánra befejeztem a maratást, de a lenyomtatásukat másnapra hagytam. Ugyan nyomtattam, mert volt két restanciám. Ez egyik a Gombos Éva 60. születésnapjára felajánlott rézkarc volt, mert ebből nem volt itthon olyan nyomat, amit odaadhattam volna neki. A Van kiút 1. című velencei lépcsős grafikámat választotta Éva. Most már majd át tudom adni neki.

A másik az összetört Opelről készült plexikarcom volt. Ezt elkezdtem a tavaszi szünetben karcolgatni, de elég lassan haladtam vele. Az háromdarabos sorozatra gondoltam, amelyet a MAOE idei tárlatára adnék be. Az idei téma a Harmónia, de nekem ez a sorozatom az Összetört harmónia címet viselné. Nem tudom, bevennék-e a kiállításra? Bár elég szabadon szokták kezelni a témát. Úgy voltam vele, hogy készítek egy próba nyomatot, aztán majd eldöntöm, hogy megcsinálom-e a másik két karcot. A nyomtatás előtt jött az ötlet, hogy a plexi levágott darabkáit is lenyomtatom az autó körül, de azokat nem festékezem fel, csak egyfajta dombornyomatként jelennének meg körben. Szerintem jó lett! Meg kellene csinálnom a másik két darabot is és egy nagy papírra egyben lenyomtatni mindhármat.
Május 3-ra, vasárnapra esett az állatos sorozat lenyomtatása. Aránylag jól lettek, bár teljesen tökéletesek. Készült: indiai elefánt, orrszarvú, grevy-zebra, szarvas, galléros pávián meg egy madár, de sajnos az ő pontos faját nem tudom. Majd utána nézek! Megnéztem: rózsás gödény!




















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése