2015. május 3., vasárnap

Állatos grafikák

Nem sok állatos témájú rézkarcom van. Engem főleg az építészet, a szerkezetek, tetők, lépcsők izgatnak, de néha készül más jellegű rézkarc is. Az első állatos rézkarcom egy baglyos volt. A Bozsó Gyűjtemény 2009-ben a múzeumok éjszakájára egy felhívást írt ki, hogy várják a bagollyal kapcsolatos művelet. Erre készítettem el a Michelangelo Éjszakáját meglépték a baglyok című rézkarcomat, ahol egy csomó bagoly vesz körbe Michelangelo Giuliano de Medeci síremlékén szereplő allegorikus női figurát, az Éjszakát, és a háttérben felírtam egy csomó nyelven a bagoly szót.








A következő évben a bugacos sorozatban lett egy szürkemarhás és két lovas grafika, de ezekről egy külön bejelzés is született.

















Aztán 2011-ben elkészítettem a Magyar kutyák sorozatban egy vizsla, egy komondor és egy puli rajzát, mert ilyesmit kerestek,mikor a főtéren árusítottunk. Ezek kifejezetten szuvenír jelleggel készültek.




2012-ben Delacroix Villámlástól megrettent lovát dolgoztam fel egy rézkarcban, amelynek eredetije a budapesti Szépművészeti Múzeumban van kiállítva.








Szintén ebben az évben két kis lovas karcot készítettem még, illetve a magyar honfoglalás kori leletek és a Nagyszentmiklósi kincs alapján mitikus állatokat és egy lovas figurát dolgoztam fel köralakú karcokban.



Aztán gondolkoztam még állatos témákon, például valamilyen vadászati témán, de hosszú ideig nem készült semmi. Végül most a hosszú hétvégén megszületett egy hatrészes sorozat azokból a képekből, amelyeket a nyíregyházi állatkertben fotóztam. Egy indiai elefántos, egy szarvasos, egy zebrás, egy orrszarvús, egy páviános és egy gödényes rézkarc született.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése