2014. március 17., hétfő

Megnyílt a Kecskeméti Tavaszi Fesztivál 1. - Kecskemét arcai III.





Kis késéssel számolok be a múlt heti eseményekről, mert a hétvégén rézkarcoztam. Lassan kezdek visszaállni a normál üzemmódomra.
Pénteken két kiállítással és egy rendhagyó hangversennyel nyílt meg a XXIX. Kecskeméti Tavaszi Fesztivál a Kulturális és Konferencia Központban.
Az első kiállítás a Kecskemét arcai III. címet viselte. Ifj. Gyergyádesz László találta ki a címet még 2000-ben, és akkor a Cifrapalotában rendezett ezzel a címmel egy tárlatot. Aztán 2004-ben a Kulturális és Konferencia Központban (akkor még Erdei Ferenc Művelődési Központban) volt a második ilyen című kiállítás. Azon sokan a volt gazdasági malom épületét örökítették meg, amelyet előtte egy évvel robbantottak fel, illetve bontottak el. Érdekes és gazdag kiállítás volt ez. Akkor én a 1999-ben készült szitanyomataimmal szerepeltem azon a tárlaton. (Itt egy fotó erről a 2004-es kiállításról is.)



Idén országosan hirdettek ezzel a címmel egy képző- és iparművészeti pályázatot és elég sok pályamunka érkezett be. Ezek közül ifj. Gyergyádesz László, Szemadám György és Prutkay Péter válogatott. Ha jól számoltam a katalógusban, akkor 73 alkotó munkái kerültek ki. Technikákban igazán sokszínű lett az eredmény, a szokásos festmények, szobrok és grafikák mellett van gobelin, patchwork, bőr kollázs, fotó. Legtöbbször a Cifrapalota motívumait használták fel az alkotót, de volt akiknek a dorombtalálkozó vagy a gördeszkások adtak témát. Kiosztottak néhány díjat is. Lőrincz Luca kapta az I. díjat a Panelprogram című kerámiáival. A. Varga Imre lett a II. díjas, a Bánk Bán díszlettervével és a Vízműdombon innen és túl (avagy hatvan éve vagyok kecskeméti polgár) című dobozművével. Balanyi Károlyt szitázott zománcképeivel a III. díjjal jutalmazták. Kiosztottak még két különdíjat, az egyiket Ugray Zsuzsa kapta A jó atyafiak I-II. című elektrografikáival, a másikat pedig én! Nagyon örültem neki! Mint már írtam, a Kakukktojás című rézkarc-sorozatommal pályáztam, amely a Rudolf laktanya néhány részletét és a Cifrapalota egyik díszét jelenítette meg.














Először Zombor Gábor polgármester megnyitotta a Kecskeméti Tavaszi Fesztivált, majd ifj. Gyergyádesz László értékelő beszéde után ő adta át a díjakat is. A megnyitó ünnepség zenei aláfestését az ElekTrio adta, akik a Cseh Tamás Nap dalversenyen első helyezést kaptak.
Jó, hogy Walter Gabi is ott volt egy Reggeli fények című festménnyel.
Örültem, hogy több egykori kandós diák is szerepelt ezen a kiállításon. Lőrincz Luca is kandós diák volt, de ott volt Kubinyi Katalin és Délity Kitti is egy-egy munkával, meg persze Nagy Otília még az első művészetis osztályból. Pap Gábor volt csányis diák is jelen volt egy festménnyel. A sok ismerős név mellett elég sok ismeretlen alkotó is volt számomra és nem minden alkotásról derült ki számomra a kecskeméti kötődés sem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése