2014. március 18., kedd

A hajnalpír ragyogása - A Zsolnay eozin máz újjáéledése

A Kecskeméti Kortárs Művészeti Műhelyek Kápolna Galériájában hétfő délután nyílt meg A hajnalpír ragyogása - A Zsolnay eozin máz újjáéledése című kiállítás. Most is, ahogy szoktam előbb érkeztem, hogy még a tömeg előtt nyugodtan szétnézhessek és fotózhassak, de most egy vörös függöny elválasztotta az előteret a kiállítótértől és mindenkit az udvarra irányítottak. Itt szép számmal össze is gyűltünk. Szegedi Zsolt üdvözölte a megjelenteket, majd Füzi László beszélt az egyik kiállítóművészről, Eva Zeiselről, aki kerámiaművészet magyar származású nagyasszonyának számít. Ezek után Dr. Kovács Orsolya, a Janus Pannonius Múzeum Zsolnay Gyűjteményének művészettörténésze egy igazán alapos áttekintést adott az eozin máz történetéről. A kiállító művészek közül Füzi Zsuzsa nem tudott jelen lenni, de a többiek, Julia Kunin (USA), Andrási Edina, Dobány Sándor és Erdei Viktor eljöttek a megnyitóra.
A megnyitó után közölték, hogy csak tízesével lehet a tárlatot megtekinteni, pedig addigra már jelentős tömeg várt erre. Úgy láttam volt, aki fel is adta, gondolta, majd visszajön később, volt, aki a pogácsával és a borral kezdett, amíg a tömeg lemegy. Én igyekeztem ügyesen helyezkedni, így a harmadik körben bejutottam. Az ablakokat beborították és a lámpák fényénél gyönyörűen csillogtak az eozin mázas kortárs kerámiák. Nekem Erdei Viktor organikus dísztárgyai tetszettek a legjobban.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése