2014. március 29., szombat

Holland kocka - Bozsó Gyűjtemény

Igen mozgalmasra sikeredett ez a fesztiválos hetem, hétfő kivételével minden napra jutott legalább egy program. Volt két kiállítás-megnyitó, egy irodalmi est, egy koncert, egy szoboravatás és egy alkotói nap 4 újabb caminos rézkarccal és újabb 4 osztályt sikerült elvinnem a fesztivál kiállításaira.
A három évvel ezelőtti Francia kocka című kiállítás után most kedden Holland kocka címmel nyílt egy olyan tárlat a Bozsó Gyűjteményben, amelynek alkotásai a  geometria szigorú szabályai szerint készültek. Akkor is és most is a budapesti Abigél Galéria szervezésben láthattuk a műveket. Akkor még nem volt kész az új kiállítórész, így az iparművészeti gyűjtemény mellett igen kontrasztosan néztek ki ezek a geometrikus alkotások. Most a szürke falú új kiállítótérben egészen másként érvényesültek.







Mikor megérkeztem, néhány kiállító művész álldogált a teremben. Akkor még nem tudtam persze, hogy ők a kiállító művészek, csak azt sejtettem, hogy ők hollandok. Úgy álldogáltak ott, mint akik szívesen ismerkednének, beszélgetnének a látogatókkal. Nem túl bátran odamentem hozzájuk és bemutatkoztunk egymásnak és aztán kiderült, hogy éppen Bob Bonies volt az a kedves idős úr. Bár láttam a munkáit a Francia kocka kiállításon is, de nem emlékeztem a nevére. Mikor viszont kiderült, hogy ki ő, gratuláltam neki. Ezek után körbenéztem, majd megérkezett Péter is, aki először jelent meg a baleset óta kiállítás-megnyitón. Mankóval éppen az háziorvostól jött. Leültettem ott, ahol voltak székek,mert sejtettem, hogy kicsit hosszabb lesz a megnyitó a protokoll miatt.
Először a holland nagykövet, majd Kecskemét polgármester köszöntötte a résztvevőket, majd Dr. Emőd Péter művészeti író nyitotta meg a tárlatot röviden ismertetve egy-egy alkotó munkásságát és a geometrikus művek szépségét.

A kiállító művészek: Joost Baljeu, Bob Bonies, Ad Dekkers, Cor Van Dijk, Geert Van Festenhout, Arjan Janssen, Ditty Keeting, Peter Struycken, Piet Tuytel. Közülük hárman voltak jelen a megnyitón, a már említett Bob Bonies, aki nagyméretű, kevés színnel készült festményeket készít, Ditty Keeting, aki kisebb méretű képeket fest, amelyeken több színt és azok árnyalatait is felhasználja, valamint Cor Van Dijk, aki acélszobrokkal szerepelt. Érdemes lenne őt meghívni az acélszobrászati szimpozionra!
A pezsgő után az Abigél Galéria fiatal munkatársa tartott egy tárlatvezetés a kitartó érdeklődőknek. Mondjuk, jócskán megcsappant a létszám ekkora. Úgy látom a kecskeméti közönség nehezen találja meg a geometrikus formákban a szépséget és harmóniát.
Klárikáék terveznek egy kiállítászáró programot is, de arról még nem sokat tudok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése