2013. június 27., csütörtök

Utolsó hét a Camino előtt

Ez a hetem a készülésről szólt, illetve arról, hogy mindent elintézzek előre, hogy nélkülözni tudjanak itthon 6 hétig. Hétfőn reggel Tüncikét vittem el az állatorvoshoz, ivartalanításos műtét várt rá. Amíg őt műtötték, bementem a Kandóba, bizonyítványokat adtam le és könyvtári könyveket. Délután (ember)orvosnál voltam (minden rendben velem) és csináltam egy próbapakolást, hogy belefér-e minden a hátizsákomba. Hát, alig fért bele minden, sőt a nordic walkingos botom még összecsukva sem fért bele. A kedd a szépítkezésé volt, fodrász, kozmetikus és ezen a napon nyomtattuk ki a repülőjegyemet is. Kissé módosult a szeptemberi foglaláshoz képest: eredetileg brüsszeli átszállással utaztam volna Bilbaoba, most Párizson keresztül repülök majd. Kicsit előbb érkezem majd Bilbaoba, de sajnos nem annyival, hogy az utolsó városi buszt elérjem. Vasárnap este 10-kor elmegy az utolsó. Szerdán a spanyolos kolléganővel felhívtuk a bilbaoi szállásom, mert az e-mailjeimre nem reagáltak semmit, és már azt hittem, valami kamu szállást sikerült lefoglalnom, de minden rendben, csak majd taxival kell bemennem a városba. Délután eljött Alex, az az ex tanítványom, aki most járta meg a caminot és beszámolt, mesélt egy csomót.
Este egy barátnős beszélgetés egy sör mellett, mert a nyáron már nem nagyon fogok ráérni ilyenekre.
Szerdán és csütörtökön nyomtattam jó pár grafikát is. Még a falinaptáras dolgot kellett volna intéznem, de úgy néz ki, okafogyottá vált. Ugyanis az idei Hírös Héten a Kézműves vásárt nem a Kamara, hanem a Fesztiváliroda fogja rendezni és megváltoztak a feltételek. Azt mondták, hogy sokan kifogásolták a drága bérleti díjat és ezért nem nem lesznek idén pavilonok, hanem saját installációval (de lehetőleg egységes, kecskelábú asztallal) kellene kiállni 2.000 Ft+áfa/nap helypénz megfizetése után. Ami tényleg barátságos ár, de nem jár érte semmi. Minden nap autóval kellene bemenni, és reggel ki-, illetve este összepakolni, úgy, hogy nincs behajtási engedély a főtérre, mivel a kecskelábú asztalon nem hagyhatom ott a portékát, ellentétben a pavilonnal, melyet este bezártam és reggel kinyitottam, miután bebicikliztem. Ráadásul az asztalra nem is tudom olyan módon kikapolni a képeinket, nem tudom felfüggeszteni a keretezett grafikákat, amelyenek nem tesz jót az állandóan tűző nap. Az persze, nekem se tesz jót. Nehéz volt a pavilonban is a 35 fokos hőség, de legalább volt árnyék. Felajánlották, hogy ha én igénylem bérelhetek pavilont is: 84.000 Ft+áfáért!!! Tavaly 63.500 Ft-ot fizettünk összesen, idén ez 106.680 Ft lenne, mert ugye, azt megérthetem, hogy a Fesztiválirodának is vannak kiadásai!!!  Én ilyen feltételekkel nem tudok kiállni, amit nagyon sajnálok, mert fontos volt számunkra ez az évi egyszeri alkalom, hogy megmutathattuk magunkat, hiszen boltunk nincs és a viszonteladásokkal nincsenek túl jó tapasztalataim. A szervezők, azt is mondták, hogy a kézművesek örülnek ennek, többen jelentkeztek, mint eddig. Hát, kicsáncsi leszek rájuk a 9. nap végén, a napi ki-bepakolások és a "napozás" után.

Szóval, most nagyon el vagyok keseredve, mert egész évben szinte erre az eseményre készültünk, ezért bővítettük újabb és újabb grafikákkal, falinaptárral a kínálatunkat. Most vége a 2009-től tartó hagyománynak, idén nem leszünk kint a Hírös Héten. Pedig mind a kecskemétieknek, mind a turistáknak tetszettek a munkáink, még akkor is, ha nem mindenki vásárolt tőlünk. Úgy gondolom, olyan dolgozat készítünk és árusítunk, amely egyedülálló és hiányt pótol itt Kecskeméten. Számomra a maximum 7.000 Ft+áfa/nap (azaz 9 napra 80.010 Ft) bérleti díjas pavilon lenne az elfogadható, ez se olcsó, ám ennyi volt eddig is és ezzel a kiadással terveztem.
Akinek van valamilyen ötlete, szóljon!
A tavalyi képekből mellékeltem néhányat emlékeztetőül.
Holnap még lesz egy nagy tanévzáró értekezletem meg egy angolórám, szombat a családé és vasárnap irány Bilbao, irány a Camino!
Szóval lehet, hogy hosszú időre ez volt az utolsó bejegyzésem. A caminos élményekről, napokról majd utólag itthon fogok beszámolni. Aki nagyon kíváncsi, az a facebookon követhet, ott igyekszem naponta bejelentkezni az aktuális helyszínekről.
Buen Camino!

2 megjegyzés:

  1. György István Tamás2013. június 27. 17:23

    Jó utat! Szép élményeket kívánok! Memóriakártyából bőségesen betárolni, mert mindig kevés. Az élménybeszámolót várjuk. A Hírös Heti részvétlenséget nagyon sajnálom, remélem lesz valami áthidaló megoldás. István

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm István, igyekszem elegendő tárhelyet vinni és majd valahogy októberben a Kamarában lesz egy vetítéses élménybeszámoló.

      Törlés