2013. február 23., szombat

Kolostorok kincsei - Interaktív régészeti kiállítás a Cifrapalotában


Hétfőn délután a helyi tanterv megírásáról egyeztettem egy kolléganővel, de nem jutottunk túl sokra. Csak egymást erősítgettük abban, hogy nem értünk egyet a kerettantervi előírásokkal, amelyek szerint meg kellene írnunk. Kedden az új cicánkat, Tüncikét vittem el orvoshoz. Most minden reggel és este kenegethetem a szemét, pedig még mindig nagyon vadóc, nem hagyja magát megfogni, simogatni.
Még januárban nyílt a Cifrapalota júniusig látogatható új időszaki kiállítása, de akkor lemaradtam a megnyitóról. Most, hogy szerdánként egy előadássorozat indult a kiállítással kapcsolatban, végre elmentem és az előadás előtt megnéztem


.








 Majd, ha egy kicsit jobb lest az idő, két kandós osztállyal mindenképpen szeretnék eljönni és megtekinteni, illetve valamilyen múzeumpedagógiai foglalkozáson részt venni velük. Ifj. Gyergyádesz László A magyarországi romanika című háromrészes előadásával indult a sorozat. Laci is elmondta, hogy a kevés és töredékes emlékek miatt, rendkívül nehéz a kutatók dolga. Nálunk sokszor a földből kerülnek, kerültek elő a lehetek, így nálunk a régészek is foglalkoznak ezzel a korszakkal, míg nyugaton csak a művészettörténészek. Laci említette, hogy "kavicstörténelemnek" nevezték az egyetemen, mert nagyon kicsi dolgokból kell következtetni dolgokra. Ez a kiállításra is jellemző, mármint, hogy alapvetően kicsi tárgyak szerepelnek az üveglapok alatt, ami nem túl látványos. A látványt a falra festett alaprajzok, a falra kivetített 2 interaktív bemutató (ezeket nem volt most időm kipróbálni, majd a jövő héten!), meg a karácsonyfagömbökre emlékeztető átlátszó műanyaggömbök képviselik, amelyekbe aprócska fémérméket helyeztek el. Maga az előadás bemutatta Gizella királyné keresztjét, a koronázási palástot, a székesfehérvári királyi prépostság romjait, a pécsváradi kolostort, a feldebrői és a tihanyi altemplomot, a szekszárdi apátság romjait, a zselicszentjakabi családi monostort, a Visegrádról, Szekszárdról származó vállkőveket, Szt. István szarkofágját és a gyulafehérvári timpanont. Folytatás következik a jövő szerdán, azaz február 27-én 16 órakor. Az előadások ingyenesek, lehet jönni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése