2013. február 16., szombat

Egy újabb nem normális hét













Erről a hétről azt gondoltam előre, hogy már normális lesz, hogy végre nem jut minden délutánra, estére valami. Azzal kezdődött, hogy egyáltalán nem számítottam a hétfői értekezletre, épp megbeszéltem a kandós oktv-zős tanítványommal, hogy délután átbeszéljük a dolgokat, de csak az értekezlet után tudtuk ezt megtenni. Az értekezlet a kerettanterv óraszámokról és a helyi tantervekről szól, amelyeket hamarosan meg kell írnunk. Egy kicsit bizonytalan vagyok ebben az ügyben, mert a Bolyaiban most a 9-11. évfolyamig, azaz 3 éven keresztül van rajz és vizuális kultúra és az ének-zene tantárgy is, ez rendben is van, és úgy néz ki, hogy maradhat is így. Én kronologikus rendszerben tanítom a művtöri részt, és ahhoz illesztem a vizuális problémákat feldolgozó gyakorlati feladatokat, azaz a 3 év alatt szépen végigvesszük az őskortól a kortársig a különböző korokat és stílusokat, és most úgy tűnik, mintha a 10. év végére be kellene fejezni, mert a 9. és 10. évfolyam anyagát kezeli a kerettanterv egyben, azokat lehet ide-odatenni, de nem vihető át a 11. évfolyamra. A jövő hétfőn délután összeülünk egy-két rajzos kollégával és megpróbálunk valami okosat kitalálni. Novemberben a MROE tartott egy konferenciát, és ott azt hangsúlyozták, hogy ha egy iskolában működött egy jó rendszer, akkor azt hagyni kell. Szerintem se kellene ezt bolygatni, de nem tudom, hogy a fenntartó elfogadja-e majd az így megírt helyi tantervet.
Kedden a Kandóban volt egy kb. másfél órás megbeszélés, amely miatt az osztályfőnöki órám is elmaradt. A Kandóban már több éve van egy konfliktus kezelési nap a 9. évfolyamosok számára. Én eddig azt hittem, hogy jön majd valaki és megtartja ezeket a foglalkozásokat, de nem, ezt nekem kell egy általam felkért kollégával levezényelni! Kicsit aggódom. 
Szerdán volt a művészettörténet OKTV 2. fordulója, ahol az egyetemes klasszicizmus és romantika volt a téma. A kandós tanítványom - megérdemli, hogy kiírjam a nevét: Szekeres Alexandra - sokat készült, és nagyon elszánt volt. Utoljára 2009-ben volt versenyzőm, döntősöm pedig 2008-ban. Most várjuk az értesítést a továbbjutásról, ami kb. 2 hét múlva várható. Még ezen a napon lefotóztam a most már az aulába levitt iskolatörténeti kiállítás minden tablóját és találtam egy érdekes képet magamról. Valamikor 1996-1997 körül készülhetett, amikor egy diáknapi osztályok között vetélkedő keretében és a "D"-sekkel voltam és be kellett egy tanárt öltöztetniük "rave" stílusban. Az öltözék alapján soha nem ismernék magamra, de arc és az akkor még hosszú hajam ismerős volt.
Csütörtökön a bolyais szakkörömön a másik, a bolyais oktv-ző diákom készült, neki félalakot kell majd 27-én rajzolnia a rajz és vizuális kultúra OKTV 2. fordulójában, így most minden alkalmat megragad, várja az önkéntes modelleket és rajzol, rajzol, rajzol. Aznap volt a KKK (Kecskeméti Képzőművészek Közössége) éves közgyűlése a Kulturális és Konferencia Központban. Amíg gyülekeztünk, én megnéztem A hónap művésze sorozatban most látható Bíró Ernő képeit. Ő teljesen más pályán dolgozott, és nyugdíjasként kezdett el újra a rajzolással festészettel foglalkozni. Öt óra után nem sokkal megkezdődött a közgyűlés, Balanyi Károly a KKK vezetője beszámolt az elmúlt év programjairól, eredményeiről és persze a nehézségekről is, amelyek leginkább anyagiak. Utána egy kicsit kötetlenül beszélgettünk egymással kollégák.


Pénteken a osztályomnak osztályfőnöki óra volt művtöri helyett, mert az Ifjúsági Otthon egy TÁMOP-os pályázat keretében az Erőszakmentes kommunikáció és a Hogyan mondj nemet címmel járja az iskolákat. Az elmaradt órákat majd a keddenkénti osztályfőnöki órákon próbálom majd bepótolni. Most másfél hónap alatt 9 óra maradna el (iskolai szünet, ünnep, konfliktus kezelési nap és az előbb leírt foglalkozások), ez kb. 1 hónapnyi elmaradás, nehéz lesz pótolni.

Suli után siettem haza, mert Márk végre 3 hét után hazajött. Mire hazaértem már kész volt az ebéd, amit reggel előkészítettem és mivel Petra is otthon volt, ő befejezte, de vele sajnos már nem találkoztam, mert neki 2-től már tart a mérlegképes könyvelői képzése így péntekenként.

Hétvégére a szokásos házimunkák mellett egy csomó dolgozat kijavítása várt rám, a Kandóban témazárót írtak a 11-dikesek és a végzősök az ismétlésből írtak, emellett van két bolyais osztálynyi témazáró a térábrázolásokból, plusz a szokásos kandós házi feladatok. Nem hiszem, hogy végzek ezen a hétvégén ezzel!










Anyukámnak a héten volt a születésnapja (74.), őt is megköszöntöttük, az ajándéka egy "csajos" színházlátogatás, azaz Petra, ő és én együtt elmegyünk a Doktor Herzre. Márk egy liliomos plakettek készített a Nagyijának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése