2012. január 9., hétfő

Az első két kiállítás az első héten - Purevjav Batmyagmar kiállítása a Művész Kávézóban és Turcsányi Mária Valéria a kiállítása az Ifjúsági Otthonban




Kicsit nehezen indult a 2012-es év első hete, hétfőn muszáj volt elővennem az iskolai dolgokat (néhány házi feladat, dolgozat), kedden volt az első tanítási nap (1 órával későbbre sikerült felhúznom az ébresztőt, de így is időben érkeztem), és szerdán már meg is volt az első kiállításmegnyitó.
Sikerült most Petrát is rábeszélnem, hogy jöjjön el velem, mert Purevjav Batmyagmar mongol művésznek nyílt kiállítása a Művész Kávézóban, és a karácsonyi vásáron ott árult a felesége, ott ismerkedtünk meg. Karáth Imre egykori KTV-és operatőr nyitotta meg a tárlatot, aki Mongóliában saját szemével is látott olyan lovasokat, jurtákat és sztyeppéket, amelyek Purevjav Batmyagmar festményein szerepelnek. Az emeletre vezető lépcsőnél és az emeleten a buddhizmus jellegzetes figuráiról munkák voltak. Sokan eljöttek, sok rajzfilmes, hiszen Purevjav Batmyagmar a Kecskemétfilmnél dolgozik. Ő volt az első külföldi kiállító a 4 éve működő galériában.
Csütörtökön a Városházán kezdtem, szemügyre vettem egy leendő kiállítás helyszínét, aztán a délután paszpartúzással és az rajz OKTV-re készülő diákommal való megbeszéléssel folytatódott. A héten két kiállításos felkérés is érkezett (egy bolyais diákmunkákra, egy az ART Brigád munkáira) ezekről majd később írok.
A második kiállítás pénteken az Ifjúsági Otthonban nyílt Turcsányi Mária Valéria budapesti rajztanár munkáiból. A név egyáltalán nem volt ismerős, de mert Turai Kamill nyitotta meg, érdekesnek ígérkezett. Kiderült, hogy Máriát már nagyon régről ismeri Kamill és a felesége, aki szintén rajztanár. Nem csalódtam, Kamil a tőle megszokott módon, egyenként is beszélt a munkákról, bár én legtöbbször nem ugyanazokat gondolom egy festményről mint Kamill, de Turcsányi Mária képeit, főleg könnyed vonalvezetésük miatt, megkedveltem.
A hétvége a félévzárás jegyében telt, pénteken még egy kandós osztállyal írattam témazárót, és a 12-dikesek házi dolgozatait is le kellett osztályoznom, aztán mindent bekönyvelni a digitáslis naplóba, és a jegyek lezárása. A jegyek lezárása így azért sokkal gyorsabb, de így is jó pár órát eltöltöttem, mire azt a 17 osztályt lezártam, amit a 3 iskolában tanítok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése