Tíz óra után nem sokkal értünk fel a várba, a vár alatt a Lánchíd közelében parkoltunk, majd szépen felsétáltunk. Az MNG előtt hatalmas sor állt, mindenki a Frida kiállításra volt kíváncsi, de mi a C épület felől mentünk be, ahol nem állt senki, mert mi a Bacon, Freud - A Londoni Iskola című kiállítást néztük meg, a Fridát én a nyáron láttam már. Érdekesek voltak ezek a figurális festmények, de nekem mondjuk épp a városképek, a háború után újjáépülő Londonról készült képek tetszettek igazán. Bécsben láttam már Bacon és Freud kiállítást is, de a többiekről (Frank Auerbach, Leon Kossoff) én nem nagyon hallottam még. Sajnos, fotózni most se volt szabad, pedig akkor legalább tudnám, hogy ki festette ezeket a képeket.


A Galériában még volt egy-egy időszaki jelleggel kiállított tárlat, amiről túl sokat nem tudtunk meg. Múzeumi szobrok / Kortárs reflexiók címmel Turcsány Villő munkáját láthattuk kissé eldugva a 3. emeleten. Szintén a 3. emeleten, a kupola alatt Cranium Celebramus címmel egy csoportos kiállítás a mexikói halotti fiesztára reflektált, a Frida Kahlo kiállítás zárásakor.
Egy kis kitérő után továbbmentünk a Hősök tere felé. Az Andrássy úzon parkoltunk és úgy láttuk, hogy nem áll hosszú sor a Szépművészeti Múzeum előtt, ezért ott kezdtünk. Bent ugyan egy kicsit sorba kellett állni, de kibírható volt. Olyan jegyet vettünk, amivel a Leonardo mini tárlatot is meg tudjuk nézni. Igazán ez előtt volt csak sorban állás. Márk és én már a tavasszal megnéztük a Román csarnokot, de Péter még nem látta, így Márk mesélt neki a felújításról.

A Leonardo szobor mellé rajzokat és két másik plasztikát tettek ki.
Az alagsorban a görög és az egyiptomi kiállításon mentem még végig, hogy feltérképezzem és eldöntsem, érdemes-e diákokat hozni majd ide. Jó lett az antikos rész, sokkal nagyobb, mint eddig volt. Érdemes lesz a diákoknak is megnézni majd.
Innen átmentünk a Műcsarnokba, ahol igazából a Gaál József Vezeklések kora című kiállítását akartuk megnézni, de megnéztük az összeset, azaz mind a hetet! A Gaál kiállítás eléggé letaglózó volt. Nem is gondoltam, hogy már a 90-es évektől készítette ezeket a fafejeket, amit aztán bevont rászögelt bőrökkel, lószerszámokkal. Hatalmas méretű festmények egészítették ki a plasztikákat. Nekem nyomasztó volt nagyon.

A középső termekben Rejtett történetek / az életreform-mozgalmak és a művészetek címmel volt látható egy nagy és elég vegyes kiállítás, aminek a koncepciójába nem merültem bele, csak végig néztem, ami érdekelt. Volt Ivány-Grünwald Béla, Korb Erzsébet, Ferenczy Károly, Faragó Géza. A kecskeméti múzeumból is volt egy-két kölcsönzés.
Az apszis két oldalán egy-egy alkotónak volt még kisebb kiállítása: Halmy Miklós A motívum működése és Demeter István / Haris László - Tulajdonság-energia-mezők című tárlata. Harison kívül a többieket nem ismertem, amin nem is csodálkoztam, mikor kiderült, hogy Demeter István egy katolikus pap volt, aki kedvtelésből elkezdett festeni.
A baloldali termekben MORPH címmel 3 szobrász, Kalmár János, Mata Attila és Szabó Tamás közös kiállítása volt, akik közül csak Szabó Tamás munkáit ismertem. A hímzésekre festett dolgait barbárnak ítéltem. Nekem kissé fájó, ha más ember munkáját, jelen esetben kézimunkáját, hímzését más lefesti. Bár valószínű, így most ezek többet érnek a műkereskedelem piacán, mint egyébként.

A régi könyvesbolt helyén Kozma Klasszik / A Budapesti Műhely és Kozma Lajos címmel volt egy zömében lakberendezési tárgyak felvonultató kiállítás. Itt leginkább a mennyezettől lelógó szálak ragadták meg a figyelmem.
Már elég fáradt voltam, az én edzett tudatomnak is sok volt ennyi kiállítás, de ha már itt voltunk, akkor az alagsori is megnéztük.
Itt 56-os emigráns magyar alkotók munkái voltak kitéve, de már képtelen voltam több alkotást befogadni, telítődtem!

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése