2018. április 8., vasárnap

2018/14 - Április első hete

Ennek a hétnek az eleje nekem megint a beteg cicámról szólt, aki aztán alul is maradt a betegségével vívott harcban. Hiába volt húsvét, hiába volt tavaszi szünet, nekem csak a hét második felében volt művészettel kapcsolatos programom, tevékenységem.
A csütürtöki filmklubban a Madame című francia filmet adták, amin mi jót szórakoztunk. Rossy de Palma fantasztikus színésznő, de tényleg úgy néz ki, mint egy Picasso festmény figurája.







Ezen a napon kaptam egy e-mail, hogy Weintrager Éva, egykori bajai csoportársam elhunyt. 61 éves volt. Éva két éve rendezett nekem egy kiállítást Baján. Ez a kép akkor készült. Az Iparművészeti töltött évek mellett közös emlék még vele, hogy a testvérével együtt részt vettek az egyiptomi kirándulásomon 2005-ben. Sajnálom!


Pénteken a 10/E-sekkel a 11 órakor  kezdődő kiállításmegnyitóra mentem a Cifrapalotába, ahol egy japán kiállítás nyílt és ezért el kellett őket kérnem a 4. óra kb. feléről a matektanárjuktól. Kakemono - A felfüggesztett pillanat címmel két első emeleti teremben rendezték meg ezt a kiállítást, ahol néhány tusfestmény, egy kimonó és olyan textilek láthatók, amilyenekből a kimonók készülnek. Sikerült megbeszélnem, hogy hétfőn egy másik csoportot is eljozok majd.
























Szombaton reggel szakadt az eső, amikor elindultam Budapestre a MROE közgyűlésére, de szerencsére ott már nem esett. A közgyűlés most is a Szent Imre Gimnáziumban zajlott és most is találkoztam néhány csoporttársammal, akiknek kénytelen voltam W. Éva haláhírét elmondani. Dél körül Berecz Andris mesélt egy aranyosat és kiosztották az idei díjakat. MROE-díjat kapott: Lázár Zsuzsa és Platthy István, ALMA-díjat Pázmány Ágnes, Primavera-díjat Dr. Eplényi Anna.














A kötelező programok után meglepetésként a Hopp Ferenc Kelet-Ázsiai Múzeumba mentünk különbusszal, ahol egy halkszavú néni volt a tárlatvezetőnk. Én több, mint 20 éve voltam itt utoljára, úgyhogy éppen időszerű volt a látogatás. A Sanghay - Shanghai, Párhuzamos eltérések a Kelet és a Nyugat között című kiállítás zárása volt éppen. Érdekes volt látni ezeket az egymásra hatásokat. Nem gondoltam, a héten két keleti jellegű programom is lesz.















Hazafelé az egyik makói kolléganővel végig beszélgettük az utat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése