2017. április 2., vasárnap

Az ART Brigád a Camino Fesztiválon

2017 április elsején a Szent Jakab Baráti Kör most először rendezte meg Budapesten a Párbeszéd Házban a Camino Fesztivált. Három teremben párhuzamosan előadások, beszélgetések, filmvetítések folytak és egy negyedik teremben pedig a piactér működött, azaz spanyol ételek, italok, könyvek, grafikák és egyebek a caminóról. Itt a piactéren pakoltuk ki mi is a portékánkat. Elhívtam a lányomat, hogy én el tudjak menni egy-egy előadásra, míg ő ott marad az asztalnál.
A látott előadások, a programok tetszettek, minden köszönet a szervezőknek!








Ám mégis csalódott voltam egy kicsit a nap végén. Sokat készültem a fesztiválra, nyomtattam a rézkarcokból, vettem kereteket, készíttettem hűtőmágneseket, pólót, és mindössze egy könyvjelzőt, egy hűtőmágnest és egy digitális nyomatot vettek tőlünk.
Akik odajöttek az asztalunkhoz és szétnéztek, belelapoztak a mappánkba, elismerően nyilatkoztak. Lébény polgármestere is felfedezte a lébényi templomról készült rézkarcot, tetszett neki. Ám tényleges vásárló alig akadt. Jó lenni tudni, hogy miért?
Drágának találták volna? Nem hiszem, hogy ez lenne a probléma. Inkább azt gondolom, hogy nincs benne az emberek zömének fejében, hogy vásárolni is lehet (és kellene is!) a képeket, nemcsak a kiállítóteremben nézegetni. Az én lakásom tele van képekkel, nem kizárólag a sajátjaimmal, én is vettem jó párat. Jól esik rájuk nézi, kellemes emlékeket ébresztenek. Én nem teszek ki posztert, lakberendezési boltban vásárolható tucatdekorációt, tucatfestményt, csak eredeti festményt, illetve inkább grafikát, mert a festményeket nem nagyon tudom megfizetni. Sokszor egy-egy külföldi városban járva is inkább egy-egy grafikát, rézkarcot vagy fametszetet, linómetszetet vásárolok, mint bögrét, pólót, hűtőmágnest.
Aki eredeti műalkotást vesz, az az alkotót támogatja, ami nagyon fontos. Egy grafika remek ajándék másnak és magunknak is! Amikor a Hírös Héten 7-10 napig kint vagyok Kecskemét főterén, akkor is azt tapasztalom, hogy inkább a külföldiek jönnek oda a sátrunkhoz és ők vásárolnak. És ők eredetit vásárolnak, tudjuk mit jelentenek a rézkarcok alatti ceruzával odaírt számok!
Biztos van, amit én csináltam rosszul és van még mit tanulni (pl. a markeingben). Jó lenne tudni, hogy mi ez! Szíves olvasom, ha valaki megosztja velem a gondolatait ebben a témakörben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése