Reggel 7-kor indultunk volna a Műcsarnok mögül, de végül csak 7:40-kor bírtunk elindulni a négy busszal, így némi késsel érkeztünk meg a Marx Halle Viennához. Útközben, a győri megállónál összesítettem, hogy 4 volt tanítványom van a csapatban (3 volt kandós és 1 volt bolyais).
A programban szerepelt ugyan, hogy igény esetén tárlatvezetés, de semmi ilyet nem kaptunk, volt kb. 2 óránk a nézelődésre. Ez alatt az idő alatt csak annyit tudtam megállapítani, hogy sokkal nagyobb a bécsi vásár, mint a budapesti, sok ázsiai galéria volt jelen és 6 budapesti.
Sokat fotóztam az előző nap megkapott fényképezőgépemmel.
Innen a 21er Haus-ba mentünk itt három Ai Weiwei installációt láthattunk a földszinten és sok-sok mást az emeleten. Az Ai Weiwei kiállításon főleg a egykori teaház volt nagyon izgalmas, de a teafűből és a teáskannák letört kiöntőjéből összeállított installációk is érdekesek és hatásosak voltak.
Még volt két szabadtéri Ai Weiwei installáció a Belvedere-i kastély előtt, átmentünk azokat is megnézni. A medencében ez kalligrafikus f betű forma volt kipakolva menekültek által használt mentőmellényekből. A medence szélén a 12 kínai állatövi jegyből álló sorozat sorakozott. Megkerestem a Nyúlat, mert az az én jegyem és megkértem Gyurit fotózzon le előtte.
Sajnos itt még el se jutottam a közvetlenül a kastély előtt állókig, mikor felszólítottak bennünket, hogy menjünk a buszokhoz vissza. Ez egy kicsit rosszul esett, mert szerettem volna közelről is látni mind a 12 szobrot és lefotózni is.
A busz a Természetrajzi Múzeum mögött rakott ki bennünket, innen a MUMOK-hoz ment a csapat egyik része, én is, míg a másik fele az Albertinába. A MUMOK-ba kb. 10 éve voltam utoljára, ide ritkábban jutok el, mint a többi bécsi múzeumba, ezért is választottam ezt. A Festészet 2.0 időszaki kiállítást néztem végig 4 szinten! Sajnos itt már nem lehetett fotózni, így nehezebben is emlékszem vissza a művekre, de a honlapjukon vannak fent képek. Az egyik legérdekesebb kiállított mű számomra az az egykor a New York-i metró falát borító reklámfal, amit Keith Haring rajzolt fehér krétával. Volt Basquiat, Yves Klein is. A -1. szinten a gyűjtemény első darabjai voltak úgy kiállítva, mintha egy raktárban lennénk. (Fotók: mumok.at)




A múzeumok után beültem a Museumsquartier egyik szép kávézójába, ahol egy tökmagos süteménnyel és egy pohár sörrel ütöttem el a busz indulásáig az időt. A buszhoz menet elmentem a Kunsthistorisches Museum előtt és azt láttam, hogy ki van plakátolva Cellini Sótartója, újra látható és a múzeum előtt felállították a nagyméretű makettjét, amibe bele is lehet ülni. Nagyszerű ötlet!
Tizenegy óra előtt 10 perccel értünk vissza a Műcsarnok mögé, Péter várt, hogy kocsival hazahozzon. Jó hosszú nap volt, de én szeretem az ilyen napokat. (Amikor a Dózsa György Úton mentünk, akkor vonultak ki a rendőrök sok-sok autóval a bombarobbanás helyszínére.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése