2010. december 6., hétfő

Bécsi kirándulás 1.





A németes kolléganők által szervezett bécsi adventi kirándulásra beneveztem magunkat, ezúttal a férjemmel mentem. Először a Városháza előtti vásárba néztünk be, délelőtt még nem volt tömeg, ittunk egy narancsos-rumos puncsot. Aztán a Freyung felé indultunk, de útközben találtunk egy keleti cuccos boltot, ahol éppen kiárusítás volt, mindenféle asztalok, székek, szőnyegek, és gyorsan vettünk mi is két lámpaernyőt 5 euróért. A Freyungon is szétnéztünk, majd az Albertinába menetünk, hogy a Michelangelo rajzai című kiállítást megnézzük. Kb. 40 perc volt míg bejutottunk, kicsit sorba kellett állni egyszer a pénztárnál, és másodszor a ruhatárnál. Nagyon tanulságos volt végignézni Michelangelo rajzait, közelről látni bravúros vonalvezetését. A földszinten Herbert Brandl (egy Bécsben élő kortárs osztrák grafikus) hatalmas méretű monotípiái voltak kiállítva, ez is nagy hatással volt rám, egyrészt arra gondoltam, hogy óriási méretű grafikákat kellene készíteni, másrészt, hogy kísérletezgetni kellene a grafikák felületével. Péter még nem látta, így megnéztük a Picasso Béke és szabadság című kiállítást is, amit én már láttam szeptemberben. Most megvettem mindhárom kiállítás katalógusát, mert ezek a kiállításon szereplő munkák nincsenek fenn a neten.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése