2017. október 22., vasárnap

Káosz és rend - Reök-palota, Szeged

Még október 7-én nyílt meg Szegeden a Reök-palotában az idei MAOE által szervezett és rendezett tárlat, amelynek témája a Káosz és rend volt, de én nem tudtam ott lenni a megnyitón, csak most látogattam el Szegedre és néztem meg a kiálltást.
A felhívást már több mint egy éve megkaptuk, volt idő létrehozni egy-egy új alkotást a témában. Ami a helyszínen kívül (az előzőek Szentendrén a Művészetek Malomban voltak) új volt az eddigi MAOE-s kiállításokkal kapcsolatban, hogy most nem az eredeti alkotásokat kérték és állították ki, csupán digitális fotót kértek, majd ezt egy egységes méretű kartonra nyomtaták ki. Ez azt eredményezte, hogy nem volt olyan zsibvásár jellegű a kiállítás, hiszen 630 művet kellett kiállítani, talán maga a kiállításrendezés is egyszerűbb volt, viszont szerintem biztos költségesebb is volt. Ám van még egy nem elhanyagolható hátráma ennek a rendezésnek, mégpedig az, hogy nem adja vissza azt az élményt, amiért az ember személyesen meglátogat egy kiállítást, azaz hogy erdetiben találkozzon a műalkotásokkal. Olyan élmény, mintha egy katalógust nézegetnék csupán!
Az én grafikámnak nem tett rosszat, de azok, akik plasztikát készítettek, azonka a munkája egészen biztosan nem érvényesült úgy, ahogy eredetiben érvényesült volna.


























A megoldást persze én sem tudom, talán a célokat kellene tisztázni. Ha az a cél, hogy minél több alkotást bemutassunk, akkor jó ez, de ha szeretnénk "kiállításélményt" adni a nézelődőknek, akkor másként kellene ezt a jövőben csinálni.
A tavasszal már beszámoltam, hogy én a Retro című munkámat küldtem el.
Maga helyszín, a Reök-palota persze csodálatos! Nem először jártam itt, de újra elvarázsolt a lépcsőház korlátja.





















Ha már Szegeden voltunk, elsétáltunk a Zsinagógához és azt is megnéztük. Nagyon szépen felújított épület ez, sok fotót készítettem róla.












 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése