2017. január 26., csütörtök

Művészettörténeti kirándulás - Budapest

Csütörtökön a végzősökkel Budapestre utaztunk, a szokásos tanulmányi kirándulásra. Lovas Tibivel szövetkezve, jöttek a katedrás diákok is, így 42 diák jött és olcsóbb lett az útiköltség nekik. A Magyar Nemzeti Galériában kezdtünk, a szokásos módon, lentről felfelé és a középkortól napjainkig, de a Munkácsy termek után elveszett a diákok jelentős része, csak egy pár lelkes követőnek beszéltem aztán.











A jelenkori gyűjteménybe csak felkísértem őket, de már nem magyaráztam, a buszon látott filmre hagyatkoztam, de elég gyorsan végeztek a diákok az önálló nézelődéssel.
Negyed egykor találkoztunk a busszal, átmentünk a Ludwig Múzeumba, ahol volt idő megnézni az épületet is.











Mivel nem volt a gyűjteményből kiállítás, Hemrik Laci levitt bennünket a restaurátor műhelybe és a
raktárba, ahol meg tudott néhány fontos művet mutatni. Innentől két részre osztottuk a csapatot és én a kandósokkal a Bartók kiállítás néztem meg egy egykori bányais művésznővel, aztán cseréltünk és Lacival a Szűcs Attila kiállításban néztünk szét. A Susan Swartz kiállítást már nem volt időnk megnézni, mert negyed 4-kor indulni kellett vissza.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése