2016. április 16., szombat

Szombat délután a Ludwig Múzeumban

A délelőtti szakmai program után a Ludwig Múzeumban két kiállítást tervezetem megnézni. Az egyikre szerveztem egy kirándulást is, de nem jött össze elegendő jelentkező, így lefújtam. Viszont én mindenképpen látni akartam, ezért még éppen egy nappal a kiállítás zárása előtt megnéztem. Ez a Képtaktikák - Makói Grafikai Művésztelep 1977-1990 című tárlat volt az 1. emeleten. Grafikusként nagyon kíváncsi voltam erre az anyagra. A kiállítás évről évre mutatta be a művésztelepen készült alkotásokat, egy-egy rövid ismertetővel. A művésztelep a fotóalapú sokszorosított grafika kísérletező helye volt, ahol kipróbálhatták a művész a szitázást és az ofszet technikát.
A kiállításon szereplő művészek: Attalai Gábor, Bak Imre, Bálványos Huba, Banga Ferenc, Barabás Márton, Baranyay András, Benes József, Bikácsi Daniela, Bukta Imre, Csikós Tibor, Unen Enkh, Eszik Alajos, Fákó Árpád, Gaál József, Galántai György, Gémes Péter, Hajas Tibor, Halász István, Halász Károly, Illés Anna, Jámborné Balogh Tünde, Károlyi Zsigmond, Karsai Ildikó, Kéri Ádám, Kocsis Imre, Kóthay Gábor, Kovács Attila, Kovács Tamás, Kőnig Frigyes, Lakner László, Lengyel András, Lux Antal, Nádler István, Orth István, Pálos Miklós, Pásztor Gábor, Pataki Ferenc, Pinczehelyi Sándor, Sarkadi Péter, Rácmolnár Sándor, Schmal Károly, Straub József, Šwierkiewicz Róbert, Szabados Árpád, Szabó Ágnes, Széchy Beáta, Szemethy Imre, Szikora Tamás, Szirtes János, Takács Dezső, Tolvaly Ernő, Ujházi Péter, Váczy J. Tamás, Várnagy Ildikó, Veszely Ferenc, Záborszky Gábor
Mivel fotózni nem lehetett, azért a fotók a múzeum honlapjáról, illetve a http://fidelio.hu/vizual/2016/04/13/betegesen_rettegett_a_hatalom_a_sokszorosito_technikaktol/ honlapról valók.

A másik kiállítás egészen frissen nyílt a 2. emeleten, Szenvedély. Rajongás és művészet címmel. A Berlinből érkezett kiállítással kapcsolatban azt állapítottam meg, hogy a férjemnek és a fiamnak biztos sokkal többet mondana, mint nekem. Hiányosnak éreztem a (rock és punk) zenei műveltségem. A műveket nagyjából velem egykorú alkotók készítették, de maga ez a zene, illetve a rajongás nem áll túl közel hozzám.  A képen: Klaus KILLISCH: Halott őrültek, egyesüljetek! 

Aznap volt éppen Lévai Péter tárlatvezetése 16 órától, ami minden bizonnyal rávilágított volna néhány általam nem ismert dologra, de ha ezt megvártam volna, akkor későn értem volna haza és egyébként is megbeszéltem Márkkal, hogy együtt jövünk haza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése